El període de matrícula per aquesta edició ha finalitzat.

Els Juliols 2021

Yukio Mishima i la generació que va aprendre a viure amb el soroll de les bombes

Aquest curs aborda la vida i l'obra de Yukio Mishima a partir dels codis narratius i les formes d'exposició d'una literatura escrita en unes circumstàncies històriques excepcionals: Mishima i els altres escriptors de la seva generació foren captius de les tensions creades per la fi d'un món anterior a les explosions nuclears d'Hiroshima i Nagasaki i per la reconstrucció d'una nació després de la derrota. Els punts entre la vida privada de l'escriptor i la societat del seu temps s'estableixen a partir del rerefons filosòfic subjacent a la seva obra i de les connexions derivades dels sentits estètic i polític que s'hi exposen.

La trajectòria d'aquest autor és compartida per tota una generació que va assumir la consciència del fracàs i la rendició, imposada pel dramàtic desenllaç de la política imperialista de la seva nació, la restauració de la qual es va viure com una il·lusió que negava la realitat. Després de la destrucció, l'experiència de la pèrdua d'identitat i la melancolia del fracàs van fer que Mishima assumís la missió de restablir un ordre del discurs anterior a la creixent occidentalització d'un món en conflicte entre tradició i modernitat.

1. El bell i el sinistre. El temple del pavelló daurat, després de la derrota i a través de les quatre estacions (I)
2. El bell i el sinistre. El temple del pavelló daurat, després de la derrota i a través de les quatre estacions (II)
3. Les màscares i els mons de l'últim samurai. Les trenta vides de l'escriptor Yukio Mishima (I)
4. Les màscares i els mons de l'últim samurai. Les trenta vides de l'escriptor Yukio Mishima (II)
5. Les màscares i els mons de l'últim samurai. Les trenta vides de l'escriptor Yukio Mishima (III)
6. Les màscares i els mons de l'últim samurai. Les trenta vides de l'escriptor Yukio Mishima (IV)
7. El profeta invers. Mishima en la trama del segle filosòfic japonès (1870-1970) (I)
8. El profeta invers. Mishima en la trama del segle filosòfic japonès (1870-1970) (II)
9. El profeta invers. Mishima en la trama del segle filosòfic japonès (1870-1970) (III)
10. El profeta invers. Mishima en la trama del segle filosòfic japonès (1870-1970) (IV)

Montserrat Crespín, professora lectora del Departament de Filosofia de la Universitat de Barcelona

Carlos Rubio, principal traductor de l’obra de Yukio Mishima i autor d’obres sobre literatura i cultura japoneses

Menene Gras, directora de Cultura i Exposicions de Casa Asia i directora de l'Asian Film Festival Barcelona

• Subscriptors del TRESC (TR3SC9UB)

La matrícula dels cursos s’obre a les 10 h del dilluns 3 de maig de 2021 i finalitza 5 dies abans de l’inici del curs escollit.