El període de matrícula per aquesta edició ha finalitzat.

Els Juliols 2022

Slow art davant la cultura de la immediatesa

L’art i la cultura slow (‘lent’) es presenta com una reacció a la cultura de TikTok i a la societat líquida, en la qual tot és ràpid i immediat, cosa que produeix una gran fragilitat en les relacions interpersonals i en el cultiu de la ment. L’art és una de les bases de la cultura, que va més enllà de construir una societat resilient, ja que fomenta la creativitat, l’educació emocional i la intel·ligència.

No es pot entendre el moviment lent sense parlar d’art lent, ja que vivim una vida sense presses i en consciència plena quan contemplem una obra d’art, assistim a un concert o llegim un llibre.

En aquest curs coneixeràs què és el moviment lent i com s’aplica al món de l’art i de la cultura, aprenent noves maneres de veure i entendre la cultura i l’art, la qual cosa produeix un enorme efecte transformador.

1. Què és el moviment lent? Història i fonaments d'aquest moviment. Moviment lent, atenció plena i enfocament: diferències i similituds
2. Art lent. L'art de la contemplació enfront del consum des de les presses. Pràctiques de consciència plena amb obres pictòriques clàssiques i contemporànies I
3. Pràctiques de consciència plena amb obres pictòriques clàssiques i contemporànies II
4. Concepte, context i transcendència en l'art I
5. Concepte, context i transcendència en l'art II
6. Evolució i actualitat del col·leccionisme d'art contemporani
7. Humanització d'espais mitjançant l'art
8. Transformació emocional mitjançant la cultura. Metavers
9. El luxe de la lentitud
10. Art i empresa

Alejandra Sánchez Yagüe, fundadora i directora de Mindtraining

Merche Zubiaga, fundadora i directora de Vinhoy, directora de Tiempo de Arte - Slow Art Circuit Spain i representant a Europa de la Fundación Guayasamín

Charo Izquierdo, consellera independent, periodista, conferenciant i professora en diversos màsters sobre temes relacionats amb la comunicació, la sostenibilitat i la moda

José María de Francisco Guinea, director de la fira d'art contemporani Estampa i del programa Colecciona, membre del Consell de Cultura de la Comunitat de Madrid i soci fundador i secretari de la Junta Directiva de 9915 Asociación de Coleccionistas Privados de Arte Contemporáneo

Alicia Ventura, experta en art contemporani, especialitzada en art i salut i art i empresa

Zaida de las Heras Fraga, professora al Centro Universitario Cesine i a EAE Business School, i consultora de visual merchandising i interiorisme comercial per al sector minorista

Raquel Sáez, gestora de projectes d'art

La matrícula dels cursos s’obre a les 10 h del dilluns 2 de maig de 2022 i finalitza 5 dies abans de l’inici del curs escollit.