Els Juliols 2022

Ruta musical. Història de la música als carrers de Barcelona

Sovint cantants, músics i fins i tot autors comparteixen la seva creació o habilitat musical als carrers de Barcelona... ¿Però som conscients de tota la història de la música que hi ha a la ciutat? Els racons que amaguen petites anècdotes o grans moments que expliquen el sentit final d'un edifici, un barri o un espai de Barcelona són molt nombrosos i interessants. Per Barcelona han passat compositors, mecenes i músics de gran renom i reconeixement mundial que han deixat la seva petjada a molts nivells i de maneres molt diverses.

En aquest curs proposem descobrir la història de la música a través d'una sèrie de rutes guiades a peu per Barcelona. A banda de les passejades pel centre de la ciutat, la proposta es complementa amb sessions teòriques a l'aula on contextualitzar cada període històric i relacionar-ho amb la història de la música a Europa, així com conèixer els vincles amb altres disciplines artístiques.

1. La música al Born del 1700
2. Ruta "La música al Born del 1700"
3. La Barcelona musical del Baró de Maldà
4. Ruta per la Barcelona musical del Baró de Maldà
5. Mozart i Barcelona
6. Ruta per la Barcelona de Mozart
7. La Barcelona wagneriana
8. Ruta per la Barcelona wagneriana
9. Enric Granados i els cafès dels anys vint
10. Ruta "Enric Granados i els cafès dels anys vint"

María José Anglés, musicòloga i divulgadora musical

• Període de preu reduït – (fins al 20 de maig de 2022)
    — Públic general: 182.00€
    — Col·lectius amb descompte: 157.00€

• Període de preu no reduït – (a partir del 21 de maig de 2022)
    — Públic general: 204.00€
    — Col·lectius amb descompte: 177.00€

La matrícula dels cursos s’obre a les 10 h del dilluns 2 de maig de 2022 i finalitza 5 dies abans de l’inici del curs escollit.

Representar la natura. L'art com a mirall del món

Duració: 20 hores    Llengua:
Dates: 04/07/2022 - 15/07/2022
Horari: de 12 a 14 hores

El flamenc un art popular modern

Duració: 20 hores    Llengua: ES
Dates: 04/07/2022 - 08/07/2022
Horari: de 16 a 20.30 hores

Taller de cal·ligràfic. Les lletres carolíngies romàniques

Duració: 20 hores    Llengua: ES
Dates: 11/07/2022 - 15/07/2022