Els Juliols 2022

Representar la natura. L'art com a mirall del món

Fins i tot en temps remots, les manifestacions artístiques més primitives van donar un lloc preeminent a la natura. Per això l'evolució de l'art és també l'evolució de la manera com artistes de tota mena han interpretat i reflectit la natura, sempre d'acord amb l'expressió estètica de la seva època, de vegades com una reflexió obsessiva d'observació i reproducció d'un objecte en canvi constant. L'art reflecteix, doncs, la manera com les diferents cultures del món han vist i interpretat la natura al llarg del temps i com aquesta visió les ha significat com a societat.

En aquest curs es pretén tenir una panoràmica històrica de la manera com ha evolucionat la representació de la natura i com s'ha incorporat a les diferents expressions artístiques (pintura, música, arquitectura, fotografia, etc.), des de l'antiguitat fins als nostres dies.

1. El paisatge en la pintura grega: del pintor dels Niòbides als passatges de l'Odissea
2. Realisme i natura al final de l'edat mitjana
3. Jardins del Renaixement: simetria, bellesa i equilibri en la natura
4. Jardins del barroc: ordre, composició i teatralitat en la natura
5. Del triomf del paisatge romàntic al plein air de l'escola de Barbizon
6. Una mirada complementària al paisatge del fin de siècle: les aportacions dels impressionistes i els simbolistes
7. La representació del paisatge en les primeres avantguardes del segle XX: innovació i classicisme
8. L'art contemporani i el paisatgisme conceptual: nous mitjans i significats entre art i natura
9. Fotografia de paisatge: grans mestres de la fotografia moderna i contemporània
10. La representació de la natura en la música

Juan Carlos Bejarano, professor del Departament d'Història de l'Art de la Universitat Pompeu Fabra i investigador del Grup de Recerca en Història de l'Art i del Disseny Contemporanis de la Universitat de Barcelona

Laura Cornejo, professora d'història de l'art a la Universitat Oberta de Catalunya i a la Universitat de Girona, comissària d'exposicions i crítica d'art

Laura Garcia, professora del Departament d'Història de l'Art de la Universitat de Barcelona

Jacobo Vidal, professor del Departament d'Història de l'Art de la Universitat de Barcelona

Aurèlia Pessarrodona, professora d'Història de la Música, Estètica i Mètodes de Recerca del Conservatori Superior de Música del Liceu

• Període de preu reduït – (fins al 20 de maig de 2022)
    — Públic general: 182.00€
    — Col·lectius amb descompte: 157.00€

• Període de preu no reduït – (a partir del 21 de maig de 2022)
    — Públic general: 204.00€
    — Col·lectius amb descompte: 177.00€

La matrícula dels cursos s’obre a les 10 h del dilluns 2 de maig de 2022 i finalitza 5 dies abans de l’inici del curs escollit.

Com pensar el cinema?

Duració: 8 hores    Llengua:
Dates: 04/07/2022 - 07/07/2022
Horari: de 12 a 14 hores

Taller de segona vida de mobles

Dates: 04/07/2022 - 08/07/2022
Horari: de 9:30 a 14 hores

La producció: l'art de fer una pel·lícula

Duració: 20 hores    Llengua: ES
Dates: 11/07/2022 - 15/07/2022