El període de matrícula per aquesta edició ha finalitzat.

Els nous reptes de l'acció humanitària en l'escenari internacional

Els últims anys, el concepte i la pràctica de l'assistència humanitària s'ha consolidat en el camp de la cooperació internacional com una realitat cada vegada més diferenciada de la cooperació per al desenvolupament o d'altres instruments. En aquest context, un nombre cada vegada més gran d'organitzacions internacionals, agències nacionals i ONG han començat a dedicar-se a l'ajuda humanitària de manera complementària a altres activitats, o n'han fet la seva activitat principal.

Els canvis en l'escenari internacional, l'increment dels desastres naturals i la nova tipologia de conflictes, les situacions de violència o els nous patrons migratoris, entre altres variables, plantegen nous reptes a l'assistència humanitària i, en ocasions, generen una certa confusió sobre les seves característiques i objectius. La Cimera Humanitària Mundial que va tenir lloc a Istanbul el 2016 va abordar alguns d'aquests reptes, però encara de manera insuficient.

Els objectius del curs, són, doncs:

• Ajudar a conèixer el context en què té lloc l'assistència humanitària.
  • Debatre sobre el concepte d'assistència humanitària.
  • Presentar una visió general del marc jurídic i ètic en el qual s'insereix l'assistència humanitària.
  • Aprofundir en alguns aspectes específics de l'assistència humanitària d'especial rellevància en l'actualitat.

• Subscriptors del Club Vanguardia (SLV89U9B)
  • Subscriptors del TRESC (TR3SC9UB)

La matrícula dels cursos s’obre a les 10 h del dijous 2 de maig i finalitza el mateix dia de l’inici del curs escollit.

A través d’Internet clicant el botó Matrícula en la fitxa de cada curs o en persona en una de les diverses seus de l’Àrea de Formació Complementària.

Les persones matriculades als cursos podran exercir el seu dret de desistiment durant un període de 14 dies naturals comptats a partir de la data de la matrícula.

El dret de desistiment no serà aplicable si el curs ha iniciat o si ha estat executat, de conformitat amb el que estableix l'art. 103. a) de la Llei 3/2014, de 27 de març, per la qual es modifica el text refós de la Llei General per a la Defensa dels Consumidors i Usuaris i altres lleis complementàries, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 1/2007, del 16 de novembre.

Per sol·licitar el desistiment, cal omplir i enviar el formulari de desistiment.

Si hi ha una causa degudament justificada per motius acadèmics, laborals, de malaltia o d’altres, es pot sol·licitar l’anul·lació de la matrícula mitjançant un missatge de correu electrònic. El termini per presentar la sol·licitud d’anul·lació de matrícula és de set dies naturals abans de l’inici del curs matriculat. La sol·licitud d’anul·lació serà resolta per la Direcció de l’AFC.

Els Juliols es reserva el dret d’anul·lar un curs si no arriba a un nombre mínim d’alumnes matriculats.

Nombre i quantitat dels ajuts: la Universitat de Barcelona, gràcies a la col·laboració d’Acciona, ha convocat 30 ajuts adreçats als seus estudiants de grau, màster o doctorat matriculats durant el curs 2018-2019. L’ajut consisteix en una subvenció de 74,50 euros per fer un curs d’Els Juliols de 20 hores.

• Matricular-se en un curs d’Els Juliols de 20 hores de durada, entre el 2 de maig i el 3 de juny.
  • Emplenar l’imprès normalitzat de sol·licitud que es facilita des de la unitat de Beques i Ajuts a l’Estudiant (Beques de col·laboració, Pavelló Rosa) i a la seu electrònica, i presentar l’imprès normalitzat en qualsevol registre de la UB del 2 de maig al 3 de juny de 2019.

Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, Beques i Ajuts de l’Estudiant publicarà la resolució de la convocatòria i tramitarà els ajuts corresponents.