Els Juliols 2022

Malalties rares. Del pacient a la cura

Les malalties rares o poc freqüents són aquelles amb una baixa incidència a la població. Encara que si sumem això al fet que hi ha unes 7.000 tipus diferents que afecten el 7% de la població mundial, fa que a Espanya hi hagi més de 3 milions de persones amb aquest tipus de malalties. El temps mitjà que passa entre l'aparició dels primers símptomes fins al diagnòstic és de cinc anys, on cada cop pren més rellevància el diagnòstic genètic. Existeixen punts claus en el desenvolupament de fàrmacs per aquestes malalties: la investigació a escala acadèmica, la inversió de les companyies farmacèutiques, els organismes reguladors, i el paper que juguen els pacients més enllà de ser agents de la malaltia.

El curs està dirigit a abordar globalment tot el procés que segueix una malaltia rara des que s'identifica fins a l'obtenció d'un medicament orfe.

1. Què són les malalties rares?
2. Diagnòstic de les malalties rares
3. Recerca en les malalties rares
4. Assajos clínics en les malalties rares

Albert Martínez, professor del Departament de Biologia Cel·lular, Fisiologia i Immunologia de la Universitat de Barcelona i vicedegà acadèmic de la facultat de Biologia.

Marisol Montolio, professora de la Facultat de Biologia de la UB i directora científica de la càtedra UB de malalties rares

La matrícula dels cursos s’obre a les 10 h del dilluns 2 de maig de 2022 i finalitza 5 dies abans de l’inici del curs escollit.

Patrocini i col·laboració

La psicologia d'emergències: una aproximació a escenaris i reptes

Dates: 04/07/2022 - 07/07/2022
Horari: de 9.30 a 11.30 hores