El període de matrícula per aquesta edició ha finalitzat.

Els Juliols 2022

Legaltech: realitats, reptes i perspectives

Aquest curs ofereix una aproximació a la tecnologia jurídica (legaltech). Per això s'adreça a persones de l'àmbit de les ciències jurídiques o del món de la informàtica.

Al llarg de les sessions, s'abordarà el paper de tecnologies disruptives —com ara la intel·ligència artificial, l'anàlisi de dades massives (big data) o la cadena de blocs (blockchain)— en relació amb la provisió de serveis legals, i també pel que fa a qüestions relatives al seu ús en el món universitari (educació) i institucional (resolució judicial i extrajudicial de conflictes, qüestions registrals, etc.).

1. La classificació impossible: la legaltech en l'ecosistema jurídic
2. Garantir la identitat en els mercats digitals
3. Dades massives (big data) i transformació dels estats de dret
4. Algoritmes discriminatoris? Les experiències de les dones en el mercat laboral i de les extradicions als Estats Units
5. Resolució alternativa de conflictes, tècniques d'intel·ligència artificial i contractes intel·ligents (smart contracts)
6. Ètica en el nou ecosistema: protecció de dades
7. Biblioteques digitals i ciència oberta
8. Legaltech i educació jurídica innovadora

Immaculada Barral, catedràtica de Dret Civil de la Universitat de Barcelona

Oriol Pujol, degà de la Facultat de Matemàtiques i Informàtica de la Universitat de Barcelona

Albert Ferré, advocat i vicepresident de Global LegalTech Hub

Pedro Moro, notari

Santiago Casas, advocat

Pompeu Casanovas, professor de Filosofia i Sociologia del Dret a la Facultat de Dret de la Universitat Autònoma de Barcelona

Pilar Rivas, catedràtica de Dret del Treball i de la Seguretat Social de la Universitat de Barcelona

Jordi Vitrià, catedràtic de Llenguatges i Sistemes Informàtics de la Universitat de Barcelona

Martí Manent, advocat fundador i CEO d'elAbogado.com

Marta Ortega, professora de Dret Internacional Públic i de la Unió Europea a la Universitat de Barcelona

Ferran Sala, director general de vLex Espanya i vicepresident del GLTH

Xavier Pons, catedràtic de Dret Internacional Públic i degà de la Facultat de Dret de la Universitat de Barcelona

Antoni Mut Piña, investigador de la Universitat de Barcelona

Ana Martínez, membre de la Unitat de Recerca del Centre de Recursos per l'Aprenentatge i la Investigació (CRAI) de al Universitat de Barcelona

Oriol Pujol, professor del Departament de Matemàtiques i Informàtica i degà de la Facultat de Matemàtiques i Informàtica de la Universitat de Barcelona

Elena Lauroba, professora de Dret Civil de la Universitat de Barcelona

La matrícula dels cursos s’obre a les 10 h del dilluns 2 de maig de 2022 i finalitza 5 dies abans de l’inici del curs escollit.