El període de matrícula per aquesta edició ha finalitzat.

Els Juliols 2022

La gestió de l'estrès i el benestar personal

Un curs centrat en recursos i eines per al benestar en el dia a dia

L'estrès és un procés d'adaptació natural i necessari del nostre organisme i que tots els éssers humans experimentem en les nostres vides. Ara bé, quan l'estrès es cronifica té uns efectes clars sobre la nostra salut física i mental i sobre la nostra qualitat de vida.

En la societat actual, l'acceleració del ritme de vida, la sobreestimulació d'informació i la connexió constant a les xarxes socials –per citar només alguns exemples– ens conviden a viure en una sensació de demanda constant i en la inèrcia del pilot automàtic. Per aquest motiu, necessitem comprendre l'estrès i disposar d'eines per gestionar-lo de la millor manera possible, i també cultivar hàbits d'autocura i benestar.

En aquest curs trencarem amb alguns mites sobre l'estrès i ampliarem la mirada. També ens endinsarem en la introducció de la pràctica del Mindfulness o Atenció Plena com una de les eines que s'han demostrat efectives per a reduir l'estrès i potenciar el benestar personal; i explorarem algunes habilitats i hàbits que s'han vist en el camp de la neurociència que tenen un impacte positiu en el benestar psicològic i la felicitat. A cada sessió s'introduirà una breu fonamentació teòrica per encetar cada tema i s'oferiran eines i recursos pràctics i senzills per començar a incorporar en el dia a dia. La metodologia d'aprenentatge del curs és amena i es convida a la participació per tal que l'experiència sigui la més significativa i enriquidora possible.

1. Què és l'estrès? L'eustrès i el distrès en el nostre dia a dia: una mirada àmplia
2. De quina manera l'estrès afecta la nostra salut? Com el podem afrontar?
3. Què és el Mindfulness o Atenció Plena i la relació amb l'estrès i el benestar personal
4. La gestió i la regulació emocional per assaborir els moments agradables i la resiliència davant els desafiaments del dia a dia
5. El poder de l'autocura, els hàbits de salut i les fonts de benestar com a motors del canvi personal i la satisfacció vital
6. Explorant les meves fortaleses personals
7. Com cultivar el Mindfulness o atenció plena en el dia a dia: les bases per començar
8. Prepara el teu inici de jornada: la rutina de matí
9. Prepara el teu descans: la rutina de nit
10. Rutines i micropràctiques per aturar-nos, respirar i baixar revolucions durant la jornada

Marta Cladellas, psicòloga i instructora d'atenció plena, docent de programes d'efectivitat individual i benestar personal en organitzacions

La matrícula dels cursos s’obre a les 10 h del dilluns 2 de maig de 2022 i finalitza 5 dies abans de l’inici del curs escollit.