El període de matrícula per aquesta edició ha finalitzat.

Els Juliols 2021

Interdependents, corresponsables: l'agenda 2030 com a oportunitat

Com avançar en la implementació dels objectius de desenvolupament sostenible

El curs pretén presentar els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) que fixa l'agenda 2030 de Nacions Unides com un instrument de canvi que pugui ser aprofitat per tots els actors, centrant-se en tot allò que fa referència a les capacitats de les administracions locals i de la mateixa ciutadania, i reforçant la concepció d'aliança entre els actors socials.

Volem repassar tots i cadascun dels ODS, presentant prèviament un marc general, un panorama de la situació mundial tenint en compte l'actual context de pandèmia i formular una sèrie de reflexions sobre cap a on pot anar la societat en els anys vinents.

1. Els ODS després dels ODM en el sistema de Nacions Unides
2. L'Agenda 2030 com a agenda de canvi o com aconseguir la fi de la pobresa (ODS1)
3. Educació de qualitat i educació per a tothom (ODS4)
4. Programes d'inclusió per a garantir l'accés a l'educació: el cas dels refugiats
5. Igualtat de gènere o enfocament de gènere: discutint l'ODS5
6. La qüestió de gènere des d'una altra perspectiva, la del Sud
7. Aigua neta i sanejament. Com aconseguir-ho? (ODS6)
8. Ciutats i comunitats sostenibles (ODS11). El Green Deal és una oportunitat?
9. El repte de l'ODS16. Quina pau i quina justícia?
10. L'Educació per a la Ciutadania Global, estratègia per aconseguir l'ODS17

Irene Maestro Yarza, directora del Departament d'Història Econòmica, Institucions, Política i Economia Mundial de la Universitat de Barcelona

Xavier Martí González, coordinador del Grau en Relacions Internacionals de Blanquerna – Universitat Ramon Llull

Carme Panchón Iglesias, professora del Departament de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic en Educació de la Universitat de Barcelona

Cati Jerez Paredero, politòloga, coordinadora del programa d'acollida de persones refugiades i provinents de zones en conflicte de la Universitat de Barcelona

Sara Carmona Benito, professora del Departament de Sociologia de la Universitat de Barcelona

Imma Peláez Vilchez, economista, representant del Fons Andalús de Municipis per a la Solidaritat Internacional en Mauritània

Antonina Torrens Armengol, professora del Departament de Biologia, Sanitat i Medi Ambient de la Universitat de Barcelona

Xavier López Arnabat, director de la Fundació Solidaritat de la Universitat de Barcelona

Manuel Ramiro Muñoz, director de l'Institut d'Estudis Interculturals de la Pontifícia Universitat Javeriana de Cali

Núria González Floriano, pedagoga, responsable del programa d'Educació per a la Ciutadania Global de la Fundació Solidaritat de la Universitat de Barcelona dad de la Universidad de Barcelona

• Subscriptors del TRESC (TR3SC9UB)

La matrícula dels cursos s’obre a les 10 h del dilluns 3 de maig de 2021 i finalitza 5 dies abans de l’inici del curs escollit.