Els Juliols 2022

Interdependents, corresponsables: l'Agenda 2030 com a oportunitat

Com avançar en la implementació dels objectius de desenvolupament sostenible

El curs presenta els disset objectius de desenvolupament sostenible (ODS) de l'Agenda 2030 de les Nacions Unides com un instrument de canvi que han de poder aprofitar tots els implicats en aquest pla d'acció. El curs es centra en tot allò que fa referència a les capacitats de les administracions locals i de la ciutadania, i reforça la concepció d'aliança entre els actors socials.

Es presentarà el marc general dels ODS; es repassaran tots i cadascun dels ODS; es mostrarà el panorama de la situació mundial tenint en compte el context de pandèmia, i es formularan una sèrie de reflexions sobre cap on anirà la societat els propers anys.

1. Els ODS després dels objectius de desenvolupament del mil·lenni (ODM) en el sistema de les Nacions Unides
2. L'Agenda 2030 com a agenda de canvi, o com aconseguir la fi de la pobresa (ODS 1)
3. Educació de qualitat i per a tothom (ODS 4)
4. Programes d'inclusió per garantir l'accés a l'educació: el cas dels refugiats
5. Igualtat de gènere o enfocament de gènere: discutint l'ODS 5
6. La qüestió de gènere des d'una altra perspectiva, la del sud
7. Aigua neta i sanejament: com aconseguir-ho? (ODS 6)
8. Ciutats i comunitats sostenibles (ODS 11). El Pacte Verd Europeu és una oportunitat?
9. El repte de l'ODS 16. Quina pau i quina justícia?
10. L'educació per a la ciutadania global: estratègia per assolir l'ODS 17

Irene Maestro Yarza, directora del Departament d'Història Econòmica, Institucions, Política i Economia Mundial de la Universitat de Barcelona.

Xavier Martí González, coordinador del grau de Relacions Internacionals de Blanquerna - Universitat Ramon Llull.

Carme Panchón Iglesias, professora del Departament de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic en Educació de la Universitat de Barcelona.

Cati Jerez Paredero, politòloga i coordinadora del Programa d'acollida de persones refugiades i provinents de zones en conflicte de la Universitat de Barcelona.

Sara Carmona Benito, professora del Departament de Sociologia de la Universitat de Barcelona.

Imma Peláez Vílchez, economista i representant del Fondo Andaluz de Municipios para la Solidaridad Internacional en Mauritania.

Antonina Torrens Armengol, professora del Departament de Biologia, Sanitat i Medi Ambient de la Universitat de Barcelona.

Xavier López Arnabat, director de la Fundació Solidaritat UB.

Manuel Ramiro Muñoz, director de l'Institut d'Estudis Interculturals de la Pontifícia Universitat Javeriana de Cali.

Núria González Floriano, pedagoga i responsable del programa d'Educació per a la Ciutadania Global de la Fundació Solidaritat UB.

• Període de preu reduït – (fins al 20 de maig de 2022)
    — Públic general: 182.00€
    — Col·lectius amb descompte: 157.00€

• Període de preu no reduït – (a partir del 21 de maig de 2022)
    — Públic general: 204.00€
    — Col·lectius amb descompte: 177.00€

La matrícula dels cursos s’obre a les 10 h del dilluns 2 de maig de 2022 i finalitza 5 dies abans de l’inici del curs escollit.

Patrocini i col·laboració

Amb el suport de:

Els tribunals de La Haia i la justícia internacional

Duració: 20 hores    Llengua:
Dates: 04/07/2022 - 15/07/2022
Horari: de 12 a 14 hores

Legaltech: realitats, reptes i perspectives

Duració: 8 hores    Llengua:
Dates: 04/07/2022 - 07/07/2022
Horari: de 16 a 18 hores

Està preparada la universitat per a l'estudiant digital?

Duració: 8 hores    Llengua:
Dates: 04/07/2022 - 05/07/2022
Horari: de 9.30 a 14 hores