Els Juliols 2022

El vi, agent transformador. Solidaritat, sostenibilitat i ecologia

A poc a poc en el món del vi han agafat cos els conceptes d'ètica, de sostenibilitat i de moderació. Cert que els conceptes de cooperació i de solidaritat els trobem arrelats en el cooperativisme del tombant dels segles XIX al XX, però en els darrers anys i també a partir de la idea de l'economia social i sostenible s'han desplegat nous projectes i les inquietuds vinculades a la responsabilitat social i el respecte al territori han adquirit més envergadura. Arreu del territori s'ha consolidat un vessant social al voltant de la producció i del comerç del vi que s'expressa de maneres ben diverses, tot i que sempre tenen un denominador comú: dediquen a ajuntar persones i a crear llaços i interessos, ja que, com diuen des de L'Olivera (premi a la millor iniciativa solidària del 2022), cultiven la terra i cultiven la gent, integrant les diferències i creant vincles.
A través del món del vi podem copsar l'escala humana de la vida i humanitzem la relació entre les persones i l'entorn. La capacitat de crear comunitat i de posar marges a la utopia des de l'economia del vi amb projectes d'economia social i d'integració social, de solidaritat i de sostenibilitat. I per això en el curs d'enguany proposem un viatge pel món del vi des de l'òptica del vi com agent de transformació social.

1. El cooperativisme del vi ahir i avui
2. Del relleu agrari i l'exclusió social
3. Visita i tast a Can Calopa i el projecte de l'Olivera
4. Visita i tast a Can Calopa i el projecte de l'Olivera
5. El camí a l'economia social
6. Veremes solidàries i tast de la seva producció
7. L'economia del vi i els valors afegits
8. Vins solidaris i tast de la seva producció
9. Projecte Clea, Vins de Bardos. Exposició i tast de la seva producció
10. La viticultura regenerativa. Visita i tast al Celler Torres

Raimon Soler Becerro, membre del Centre d'Estudis Antoni de Capmany en Economia i Història Econòmica de la Universitat de Barcelona.

Ramon Masip, coordinador de Coopera (Covides, Entrem i Actua).

Francesc Castro, membre de la cooperativa L'Olivera.

Eloi Serrano, director de la càtedra d'economia social del TecnoCampus de la Universitat Pompeu Fabra.

Clara Isamat, sommelier.

Ruben Parera, enginyer agrònom i enòleg.

Miquel Àngel Bové, professor del Departament d'Economia de la Universitat Rovira i Virgili.

Ruth Troyano, periodista i sommelier.

• Període de preu reduït – (fins al 20 de maig de 2022)
    — Públic general: 182.00€
    — Col·lectius amb descompte: 157.00€

• Període de preu no reduït – (a partir del 21 de maig de 2022)
    — Públic general: 204.00€
    — Col·lectius amb descompte: 177.00€

La matrícula dels cursos s’obre a les 10 h del dilluns 2 de maig de 2022 i finalitza 5 dies abans de l’inici del curs escollit.

Patrocini i col·laboració

Amb el suport de:

Minerals crítics per a la transició energètica

Duració: 8 hores    Llengua: ES
Dates: 04/07/2022 - 07/07/2022