El període de matrícula per aquesta edició ha finalitzat.

Els Juliols 2022

Com podem generar energia a la ciutat?

Propostes de transició justa per generar energia en entorns urbans

Ens trobem en un moment de transformació del model energètic. Les ciutats, grans consumidores d'energia, s'han de convertir en productores d'energia elèctrica. La transició energètica ha de ser justa i ha d'involucrar els principals consumidors d'energia també en la seva producció. Però també ha de ser eficient i contribuir a reduir el cost i el preu de l'energia.

En aquest curs analitzarem quines són les diferents estratègies per reduir el consum energètic i per incrementar la producció d'energia renovable de forma distribuïda. En veurem exemples aplicats tant en espais públics com privats, per exemple en edificis industrials, residencials o de serveis.

Finalment, coneixerem algunes iniciatives per fomentar la generació d'energia promogudes per entitats públiques i privades, i així aprendrem de la seva experiència, n'entendrem les dificultats, abordarem possibles solucions i avaluarem els resultats obtinguts.

1. La producció d'energia a les ciutats i els objectius en l'horitzó 2030
2. La generació d'energia a l'espai públic i en equipaments públics
3. La generació energètica en polígons industrials i grans infraestructures
4. Autoconsum compartit i comunitats energètiques locals
5. Les comunitats energètiques dels edificis
6. L'impacte de l'usuari en el consum energètic dels edificis
7. Sostenibilitat energètica i economia circular
8. La generació eòlica marina: una alternativa viable?
9. El Mecanisme per a l'Energia Sostenible de Barcelona (MES Barcelona) com a eina per produir energia als terrats de la ciutat

Ester Coma Bassas, responsable del projecte PRIMA de l'Institut de Recerca en Energia de Catalunya.

Javier Duarte Blanco, cap de l'Oficina Tècnica de Gestió de l'Espai Públic de l'Àrea Metropolitana de Barcelona.

Josep Porta Sabaté, gestor energètic de la Fundació Sant Tomàs.

Xavier Sabaté, president de la comissió de treball Logistics Green New Deal de Barcelona Centre Logístic.

Cristina Castells, directora de l'Agència local d'Energia de Barcelona.

Javier Burón, gerent d'habitatge i rehabilitació de l'Ajuntament de Barcelona.

Daniel Davi Arderius, investigador de l'Institut d'Economia de Barcelona.

Climent Molins, professor del Departament d'Enginyera Civil i Ambiental de la Universitat Politècnica de Catalunya.

Miquel Rodríguez, comissionat de l'Agenda 2030 a l'Ajuntament de Barcelona.

La matrícula dels cursos s’obre a les 10 h del dilluns 2 de maig de 2022 i finalitza 5 dies abans de l’inici del curs escollit.