Els Juliols 2022

Com aplicar l¿Agenda 2030 de Nacions Unides per al desenvolupament local: territori, identitat i sostenibilitat

Una mirada des del comerç i els productes amb identitat, la cultura i el turisme sostenible

L'Agenda 2030 és una iniciativa aprovada en Assemblea General de l'Organització de les Nacions Unides (ONU) el 2015 i ratificada per 193 països, que ha aconseguit posicionar-se com a referent, no només a escala de nacions, sinó també en diferents àmbits territorials i en organitzacions de tota mena. S'empra com a brúixola per assolir els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) que l'Agenda defineix per a l'any 2030 i als quals es pot contribuir des de tots els àmbits de la vida pública i privada.

Aquest curs pretén donar les eines a professionals i persones interessades en el desenvolupament local a través del comerç i productes amb identitat, la cultura i el turisme a través d'una mirada intersectorial i fent èmfasi especialment als ODS 11– Ciutats i Comunitats Sostenibles i 12– Producció i Consum Responsables.

1. Territori, identitat i sostenibilitat. Catalunya i els reptes de l'Agenda 2030 i els ODS pel desenvolupament local
2. L'agenda 2030. Una mirada transversal dels 17 ODS des del comerç i els productes amb identitat, la cultura i el turisme sostenible
3. Taula de treball: Cultura i creativitat
4. Taula de treball: Turisme sostenible
5. Taula de treball: Desenvolupament econòmic i comerç
6. Taula de treball: Gastronomia i productes locals. Treball en grups
7. Visita al Celler Bouquet d'Alella
8. Presentacions dels treballs realitzats en grup
9. Debat final
10. Conclusions

Teresa Cerdà, membre del celler Bouquet d'Alella.

Melany Colmenares, programa de Comerços emblemàtics de l'Àrea de Comerç, Mercat i Consum de l'Ajuntament de Barcelona

Dianne Dodd, presidenta d'IGCAT (International Institute of Gastronomy, Culture, Arts and Tourism) i cofundadora de les Regions Europees de la Gastronomia.

Mar Isla, investigadora de la Càtedra d'Economia Circular i Sostenibilitat del TecnoCampus Mataró de la Universitat Politècnica de Catalunya.

Xavier Medina, director de la Càtedra UNESCO d'Alimentació, Cultura, Desenvolupament de la Universitat Oberta de Catalunya.

Jaume Muñoz Jofre, coordinador de Barcelona Ciutat Creativa de la UNESCO per la Literatura de l'Ajuntament de Barcelona.

Ana Mira Vila, editora de Descobrir Catalunya i promotora del manifest Descobrir per un model de turisme al servei del país.

Teresa Reyes, cap de Secció Tècnica de l'Oficina de Patrimoni Cultural de la Diputació de Barcelona i presidenta d'ICOM Espanya (Consell Internacional de Museus).

Damià Serrano, director de Màrqueting d'Experiències i Recerca de l'Agència Catalana de Turisme de la Generalitat de Catalunya.

Jordi Tresserras, professor del Departament d'Història i Arqueologia de la Universitat de Barcelona i consultor d'UNESCO en economia creativa i turisme cultural; president d'ICOMOS Espanya (Consell Internacional de Monuments i Llocs).

Xavier Villas Balasch, director d'Artesania Catalunya, Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya.

• Període de preu reduït – (fins al 20 de maig de 2022)
    — Públic general: 182.00€
    — Col·lectius amb descompte: 157.00€

• Període de preu no reduït – (a partir del 21 de maig de 2022)
    — Públic general: 204.00€
    — Col·lectius amb descompte: 177.00€

La matrícula dels cursos s’obre a les 10 h del dilluns 2 de maig de 2022 i finalitza 5 dies abans de l’inici del curs escollit.

Patrocini i col·laboració

Amb el suport de:

Ecofeminismes per construir futurs

Duració: 20 hores    Llengua:
Dates: 04/07/2022 - 08/07/2022
Horari: de 9 a 13.30 hores
Cornellà de Llobregat

Cooperació i desenvolupament

Duració: 8 hores    Llengua:
Dates: 15/07/2022 - 15/07/2022
Horari: de 9.30 a 14 i 16 a 20.30 hores
L'Hospitalet de Llobregat