Els Juliols 2021

Cinema i suïcidi. L'abast de l'altra pandèmia

El suïcidi es manté, a tot el món, en unes xifres demolidores. No hi ha país, condició social ni econòmica, ni grups d'edat que se n'alliberin. Enguany, a més, veurem si la COVID-19 ha fet créixer els casos de suïcidi: la pandèmia silenciada.

El suïcidi ha estat sempre una qüestió tabú. S'acostuma a mentir sobre la causa de la mort, i no només als menors. L'estigma social, els rumors, la percepció de culpa persistent, la dificultat per elaborar el dol, etc. acaba sent una motxilla molt pesada per als supervivents. Com una taca que perdura en el temps, fins i tot durant generacions. Els psicòlegs que aborden situacions així ho saben bé. Però, tot i que la societat no és capaç de parlar del suïcidi amb normalitat, el cinema sí que el tracta explícitament.

Així, en aquests curs volem reflexionar sobre el suïcidi, abordar-lo de forma rigorosa i aportar-hi una mica de llum, mitjançant escenes de pel·lícules i sèries (que es projectaran a classe). S'oferiran continguts generals i específics sobre el suïcidi a partir del cinema, i s'aportaran coneixements de psicologia sanitària.

1. Cinema i suïcidi, suïcidi assistit i eutanàsia
2. Cinema i suïcidi per franges d'edat
3. Cinema i intervenció en intents de suïcidi en curs
4. Cinema i supervivents de suïcidi: familiars i persones properes
5. Cinema i suïcidi i salut mental

Josep Soler Auguet, psicòleg del Servei d'Emergències Mèdiques, a les unitats de cures intensives de l'Hospital Josep Trueta de Girona i a l'Hospital Santa Caterina de Salt, psicooncòleg a l'Hospital Comarcal Sant Jaume de Calella, membre del Cinema Club de Bescanó i crític de cinema i sèries a Els Bastards

Jordi Garcia Sicard, psicòleg del Servei d'Emergències Mèdiques i coordinador acadèmic del postgrau de Psicologia d'Emergències i Catàstrofes de l'Institut de Formació Contínua (IL3) de la Universitat de Barcelona

• Període de preu reduït – (fins al 21 de maig de 2021)
    — Públic general: 182.00€
    — Col·lectius amb descompte: 157.00€

• Període de preu no reduït – (a partir del 22 de maig de 2021)
    — Públic general: 204.00€
    — Col·lectius amb descompte: 177.00€

• Subscriptors del TRESC (TR3SC9UB)

La matrícula dels cursos s’obre a les 10 h del dilluns 3 de maig de 2021 i finalitza 5 dies abans de l’inici del curs escollit.

Rafael, l'empremta d'un geni del Renaixement

Duració: 20 hores    Llengua:
Dates: 05/07/2021 - 09/07/2021
Horari: de 9.30 a 14 hores

Charlie Parker, el bebop i el naixement del jazz modern

Dates: 05/07/2021 - 16/07/2021
Horari: de 12 a 14 hores

Grans mestres, grans obres. El cànon de l'art antic

Dates: 12/07/2021 - 16/07/2021
Horari: de 16 a 20.30 hores