Els Juliols 2021

Atenció plena (Mindfulness) per millorar la qualitat de vida durant l'envellimentt

Actualment, nombroses dades del camp de la neurociència descriuen els efectes beneficiosos de l'atenció plena en l'envelliment. En aquest curs explicarem la recerca que s'ha dut a terme fins ara en el camp de la neurociència sobre la deterioració cognitiva i l'atenció plena, per aprofundir després en diverses pràctiques que afavoreixen el desenvolupament de l'atenció plena i la reducció de l'estrès durant l'envelliment. També integrarem altres pràctiques de cura de la salut i del benestar basades en l'evidència mèdica.

Es tracta d'un curs pràctic i experiencial encaminat a dotar dels coneixements i de les pràctiques necessàries per millorar la qualitat de vida. Una part important del curs consisteix a practicar la meditació i l'atenció plena. No cal haver meditat abans, però és essencial assistir al curs amb la intenció de meditar i de practicar a classe durant tots els dies del curs.

1. Neurobiologia de l'estrès, epigenètica i la seva relació amb l'envelliment.
2. Neurofisiologia de la meditació i els mecanismes de regulació emocional.
3. Neurociència contemplativa i els beneficis del Ioga i la Meditació.
4. Bases neurobiològiques de l'envelliment normal i la deterioració cognitiva associada.
5. Tractaments no farmacològics en la malaltia d'Alzheimer. Estudi longitudinal Canàries: Assaig clínic aleatori comparatiu sobre l'eficàcia de l'atenció plena.
6. Bases neurobiològiques del programa d'estimulació cognitiva basades en l'atenció plena (MBAS –Mindfulness Based Alzheimer Stimulation) i la seva aplicació.
7. Atenció plena (Mindfulness) en la vida quotidiana I: pautes i pràctiques per a l'entrenament en el dia a dia. Entrenament de l'atenció focalitzada i oberta. Reducció de l'estrès i de l'ansietat.
8. Atenció plena (Mindfulness) en la vida quotidiana II: pautes i pràctiques per a l'entrenament en el dia a dia. Entrenament de l'atenció focalitzada i oberta.
9. Atenció plena (Mindfulness) en la vida quotidiana III: entrenament de l'amor benvolent i de la compassió.
10. Atenció plena (Mindfulness) en la vida quotidiana IV: autoregulació emocional i entrenament de les emocions positives.

Alejandra Sánchez Yagüe, instructora acreditada del programa de reducció de l'estrès basat en l'atenció plena (MBSR) del Centre Mèdic de la Universitat de Massachusetts i directora del programa MBSR a l'Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona

Domingo Jesús Quintana Hernández, neuropsicòleg i doctor en Psicologia Clínica, professor de Neuropsicologia a la Universitat Internacional de La Rioja i investigador associat al grup Mindfulness i Salut de la Universitat de La Laguna

Antoni Cañete Ramírez, biòleg i doctor en neurociència.

• Període de preu reduït – (fins al 21 de maig de 2021)
    — Públic general: 182.00€
    — Col·lectius amb descompte: 157.00€

• Període de preu no reduït – (a partir del 22 de maig de 2021)
    — Públic general: 204.00€
    — Col·lectius amb descompte: 177.00€

• Subscriptors del TRESC (TR3SC9UB)

La matrícula dels cursos s’obre a les 10 h del dilluns 3 de maig de 2021 i finalitza 5 dies abans de l’inici del curs escollit.

Programación neurolingüística: la mejor versión de uno mismo

Duració: 20 hores    Llengua: ES
Dates: 05/07/2021 - 09/07/2021
Horari: de 16 a 20.30 hores