El període de matrícula per aquesta edició ha finalitzat.

Els Juliols 2022

A frec de la guerra. Quan la diplomàcia va evitar el conflicte

Aquest curs ofereix una panoràmica de diverses crisis internacionals de l'època contemporània que van generar una gran inquietud i que van estar a punt de provocar conflictes armats de grans dimensions, però que van solucionar-se gràcies a la intervenció de la diplomàcia.

El curs se centrarà en àmbits geogràfics i cronològics diferents —des de l'Europa dels anys trenta fins a l'Àfrica de la descolonització, i des de l'època del colonialisme imperialista fins als anys de la guerra freda—, per oferir una visió de conjunt que destaqui el valor i la fonamental importància dels esforços diplomàtics que eviten els enfrontaments bèl·lics.

1. La crisi dels míssils de Cuba, 1962
2. La crisi dels Sudets, 1938
3. La crisi dels ostatges de l'Iran, 1979-1981
4. Les crisis de Berlín, 1948-1949 i 1961
5. Les crisis del Marroc, 1905-1906 i 1911
6. La crisi de Fachoda, 1898
7. La crisi de Bòsnia, 1908
8. La crisi del Congo, 1960-1965
9. La crisi dels euromíssils, 1979-1984
10. La crisi de Xipre, 1974

Alberto Pellegrini, professor del Departament d'Història i Arqueologia de la Universitat de Barcelona

José Manuel Rúa Fernández, professor del departament d¿Història Econòmica, Institucions, política i econòmica mundial de la universitat de Barcelona.

Daniel Roig Sanz professor del departament d'Història Arqueologia de la Universitat de Barcelona

Oscar Monterde Mateo, professor del departament d'Història i Econòmica, Institucions, Polítiques i Economia mundial de la Universitat de Barcelona

Perla Dayana Massó Soler periodista i doctoranda del Departament d¿Història i Arqueologia de la Universitat de Barcelona

La matrícula dels cursos s’obre a les 10 h del dilluns 2 de maig de 2022 i finalitza 5 dies abans de l’inici del curs escollit.