Els Juliols 2021

Abordatge dels trastorns de la conducta alimentària en persones amb antecedents d'autòlisi

Com acompanyar davant l'autòlisi en anorèxia i bulímia

En l'evolució dels trastorns de la conducta alimentària, sovint apareixen idees d'autolesió i autoagressives que generen molt de desconfort tant en els pacients com en la família i els terapeutes.

La persona amb trastorn de la conducta alimentària sovint es troba entre el desig de curar-se i la por de curar-se. Superar aquesta dualitat és un pas necessari per a la recuperació existencial del pacient, més enllà de la recuperació del pes i el menjar.

En aquest curs s'ajudarà l'alumne a explorar i contextualitzar la ideació o la conducta d'autòlisi, per poder valorar el risc i generar propostes d'abordatge adequades.

1. Definició de trastorn de la conducta alimentària i comprensió epistemològica
2. L'autoagressió com a mecanisme de regulació emocional
3. Valoració objectiva i subjectiva del risc
4. Actuació preventiva
5. Elaboració d'un pla de seguretat
6. Intervenció en crisi suïcida. Què fer i què no
7. Postvenció en suïcidi consumat o en intent de suïcidi. Actuació amb la persona supervivent i el seu entorn

Raquel Linares Bertolín, psicòloga clínica i directora de la Fundació FITA

J. Enric Armengou Orús, psiquiatre expert en trastorns de la conducta

• Subscriptors del TRESC (TR3SC9UB)

La matrícula dels cursos s’obre a les 10 h del dilluns 3 de maig de 2021 i finalitza 5 dies abans de l’inici del curs escollit.

Malalties rares

Duració: 20 hores    Llengua: ES
Dates: 05/07/2021 - 09/07/2021
Horari: de 9.30 a 14 hores