El període de matrícula per aquesta edició ha finalitzat.

La volta al món del vi en cinc tardes

En aquest curs s'explica el procés d'elaboració del vi mitjançant un recorregut per totes les seves etapes (des de la plantació de la vinya fins al tast i el maridatge del producte), i es donen a conèixer els elements i processos implicats.

Diversos professionals proporcionaran eines per iniciar-se en el fascinant món del vi, en el qual s'aprofundirà mitjançant col·loquis, passejades i tastos.

1. Un passeig per la vinya: cicle anual d’una vinya
2. Tipus de sòls i agricultura biodinàmica
3. Visita al projecte Ànima d'Alella
4. Un viatge per les principals varietats autòctones catalanes
5. Un viatge per les principals varietats foranes implementades a Catalunya
6. De la vinya al celler
7. La tècnica del tast
8. El despertar dels sentits: maridatges singulars
9. Una ampolla a la teva maleta: Com v(b)euen el vi català al món
10. Els aperitius catalans per excel·lència: vermut, clarea i ratafia
11. Fem l’enoturista: visita al celler Alta Alella

Coordinadora:

Patricia de Golferichs, directora de l'agència de comunicació Vilateral, autora de l'agenda de vins catalans Undiaunvi i propietària del restaurant Ànima Bistró (Vilanova i la Geltrú).

Roc Gramona, treballa a les caves Gramona i és director de l’escola catalana de poda. Va estudiar a la Facultat d’Enologia de la Rovira i Virgili.

Oriol Artigas, viticultor i enòleg del celler Oriol Artigas i coordinador i professor del Cicle Formatiu de Grau Superior de Màrqueting i publicitat, amb perfil professional enològic de l’Institut d’Alella.

Sílvia Culell periodista, sommelier, va estar treballant a l’equip de Wineissocial i actualment és membre de l’equip de redacció del vi a la Bullipedia.

David Seijas, sommelier, va estar treballant al Bulli i a l’Hotel Arts i Vilaviniteca. Actualment també és membre de l’equip de redacció del vi a la Bullipedia.

Mireia Pujol Busquets, directora del celler Alta Alella, llicenciada en Biologia per la Universitat Autònoma de Barcelona, Màster en Agricultura Ecològica per la Universitat de Barcelona i Grau Superior de Sommelier al CEET (Campus internacional de formació i transferència de coneixement en turisme, hoteleria i gastronomia adscrit a la Universitat de Barcelona)

Carles Gala. Llicenciat en comunicació audiovisual i màster en Direcció de Màrqueting i Gestió Comercial. Ha treballat en diversos mitjans de comunicació com TVE, Barcelona TV o Penedès TV i actualment és el responsable de comunicació de Vallformosa. També forma part de la Comissió de Màrqueting de l’Institut del Cava i l’Associació Vinícola Catalana.

Ester Bachs, màster en Comunicació Empresarial. A partir 2015 dirigeix el concurs de vermuts Premis Vinari dels Vermuts Catalans, autora del llibre La Guia del Vermut i freelance col·laborant amb molts projectes vinícoles.

Per poder beneficiar-te de qualsevol descompte, aquest s'haurà d'acreditar degudament abans de l'inici del curs. Un cop iniciat el curs, cap descompte serà aplicat.

• Subscriptors del Club Vanguardia (SLV89U9B)

La matrícula dels cursos s’obre a les 10 h del dijous 2 de maig i finalitza el mateix dia de l’inici del curs escollit.

A través d’Internet clicant el botó Matrícula en la fitxa de cada curs o en persona en una de les diverses seus de l’Àrea de Formació Complementària.

Les persones matriculades als cursos podran exercir el seu dret de desistiment durant un període de 14 dies naturals comptats a partir de la data de la matrícula.

El dret de desistiment no serà aplicable si el curs ha iniciat o si ha estat executat, de conformitat amb el que estableix l'art. 103. a) de la Llei 3/2014, de 27 de març, per la qual es modifica el text refós de la Llei General per a la Defensa dels Consumidors i Usuaris i altres lleis complementàries, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 1/2007, del 16 de novembre.

Per sol·licitar el desistiment, cal omplir i enviar el formulari de desistiment.

Si hi ha una causa degudament justificada per motius acadèmics, laborals, de malaltia o d’altres, es pot sol·licitar l’anul·lació de la matrícula mitjançant un missatge de correu electrònic. El termini per presentar la sol·licitud d’anul·lació de matrícula és de set dies naturals abans de l’inici del curs matriculat. La sol·licitud d’anul·lació serà resolta per la Direcció de l’AFC.

Els Juliols es reserva el dret d’anul·lar un curs si no arriba a un nombre mínim d’alumnes matriculats.

Nombre i quantitat dels ajuts: la Universitat de Barcelona, gràcies a la col·laboració d’Acciona, ha convocat 30 ajuts adreçats als seus estudiants de grau, màster o doctorat matriculats durant el curs 2018-2019. L’ajut consisteix en una subvenció de 74,50 euros per fer un curs d’Els Juliols de 20 hores.

• Matricular-se en un curs d’Els Juliols de 20 hores de durada, entre el 2 de maig i el 3 de juny.
  • Emplenar l’imprès normalitzat de sol·licitud que es facilita des de la unitat de Beques i Ajuts a l’Estudiant (Beques de col·laboració, Pavelló Rosa) i a la seu electrònica, i presentar l’imprès normalitzat en qualsevol registre de la UB del 2 de maig al 3 de juny de 2019.

Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, Beques i Ajuts de l’Estudiant publicarà la resolució de la convocatòria i tramitarà els ajuts corresponents.

Patrocini i col·laboració

Amb el suport de: