El període de matrícula per aquesta edició ha finalitzat.

Sèries de televisió i literatura: com crear ficció mèdica i científica

La ficció, mitjançant les novel·les i les sèries de televisió, permet al lector i a l'espectador entrar de ple en la complexitat de la professió de metge i de científic d'una manera directa i empàtica, i també entendre conceptes científics gràcies a la divulgació que en fan els mitjans de comunicació.

En aquest curs tindrem l'oportunitat d'escoltar professionals experts en literatura, sèries de televisió i divulgació, que ens oferiran una visió àmplia de com s'ha forjat l'imaginari col·lectiu al voltant de metges, malalties i ciència al llarg dels anys, i de com la novel·la i les sèries televisives mèdiques i científiques gaudeixen, en l'actualitat, d'una gran acceptació per part del públic.

1. Ponència i taula rodona: Literatura mèdica escrita per metges i no metges
2. Codi best-seller mèdic
3. Taula rodona: El gènere negre a les sèries de televisió i a la literatura
4. Les noves eines narratives en la divulgació científica: el paper de les xarxes
5. Taula rodona: Les noves eines narratives en la divulgació científica: el paper de les xarxes
6. La dissociació entre l'autor com a persona i la seva obra: casos d'escriptors europeus
7. El gènere negre a les sèries de televisió i a la literatura
8. Noves tendències a les sèries de televisió de medicina i ciència
9. Taula rodona: Noves tendències a les sèries de televisió de medicina i ciència

Coordinadora:

Amàlia Lafuente Flo, professora del Departament de Fonaments Clínics de la Universitat de Barcelona.

Eduard Màrquez, escriptor i professor de l'Escola d'Escriptura de l'Ateneu Barcelonés.

Sergio Vila-Sanjuán, escriptor, periodista cultural i coordinador del suplement «Cultura/s» de La Vanguardia.

Juan José Marí Palacín, metge i docent en cursos de literatura mèdica.

Bibiana Bonmatí, membre de la unitat de Comunicació de la Universitat de Barcelona i divulgadora científica.

Ricard Ruiz Garzón, periodista i escriptor.

Josep M. Bunyol, autor, guionista i crític cinematogràfic.

Carlos Zanón, escriptor, guionista i crític literari, comissari del cicle BCNegra.

Sergi Dòria, periodista cultural, expert en literatura de gènere i autor d'estudis sobre literatura mèdica.

Josep Eladi Baños, professor de la Facultat de Ciències de la Salut i de la Vida de la Universitat Pompeu Fabra.

Toni de la Torre, crític de sèries de televisió.

Per poder beneficiar-te de qualsevol descompte, aquest s'haurà d'acreditar degudament abans de l'inici del curs. Un cop iniciat el curs, cap descompte serà aplicat.

• Subscriptors del Club Vanguardia (SLV89U9B)

La matrícula dels cursos s’obre a les 10 h del dijous 2 de maig i finalitza el mateix dia de l’inici del curs escollit.

A través d’Internet clicant el botó Matrícula en la fitxa de cada curs o en persona en una de les diverses seus de l’Àrea de Formació Complementària.

Les persones matriculades als cursos podran exercir el seu dret de desistiment durant un període de 14 dies naturals comptats a partir de la data de la matrícula.

El dret de desistiment no serà aplicable si el curs ha iniciat o si ha estat executat, de conformitat amb el que estableix l'art. 103. a) de la Llei 3/2014, de 27 de març, per la qual es modifica el text refós de la Llei General per a la Defensa dels Consumidors i Usuaris i altres lleis complementàries, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 1/2007, del 16 de novembre.

Per sol·licitar el desistiment, cal omplir i enviar el formulari de desistiment.

Si hi ha una causa degudament justificada per motius acadèmics, laborals, de malaltia o d’altres, es pot sol·licitar l’anul·lació de la matrícula mitjançant un missatge de correu electrònic. El termini per presentar la sol·licitud d’anul·lació de matrícula és de set dies naturals abans de l’inici del curs matriculat. La sol·licitud d’anul·lació serà resolta per la Direcció de l’AFC.

Els Juliols es reserva el dret d’anul·lar un curs si no arriba a un nombre mínim d’alumnes matriculats.

Nombre i quantitat dels ajuts: la Universitat de Barcelona, gràcies a la col·laboració d’Acciona, ha convocat 30 ajuts adreçats als seus estudiants de grau, màster o doctorat matriculats durant el curs 2018-2019. L’ajut consisteix en una subvenció de 74,50 euros per fer un curs d’Els Juliols de 20 hores.

• Matricular-se en un curs d’Els Juliols de 20 hores de durada, entre el 2 de maig i el 3 de juny.
  • Emplenar l’imprès normalitzat de sol·licitud que es facilita des de la unitat de Beques i Ajuts a l’Estudiant (Beques de col·laboració, Pavelló Rosa) i a la seu electrònica, i presentar l’imprès normalitzat en qualsevol registre de la UB del 2 de maig al 3 de juny de 2019.

Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, Beques i Ajuts de l’Estudiant publicarà la resolució de la convocatòria i tramitarà els ajuts corresponents.

Patrocini i col·laboració