La matrícula per aquest curs està tancada.

Schopenhauer i els dos-cents anys d'El món com a voluntat i representació

Schopenhauer i El món com a voluntat i representació van haver de lluitar en contra d'una forta incomprensió abans de triomfar. Tot i haver-se guanyat un lloc prominent en la història de la filosofia, encara avui és poc llegit, mal comprès i víctima de simplificacions. Així doncs, la seva aportació és molt més rica i va més enllà de ser un intent (fallit o reeixit, segons els intèrprets) de superar la crítica de la metafísica de Kant, la primera introducció dins del pensament occidental d'idees clau de la reflexió oriental i el marc vital des d'on sortirà Nietzsche i la seva resposta al nihilisme.

Per tant, celebrarem els dos-cents anys de la primera edició d'El món com a voluntat i representació ajudant a llegir-lo de manera efectiva. Presentarem Schopenhauer i el context social, polític i cultural que li confereix sentit i que, també per contrast, diu molt del món i de la filosofia actuals. L'objectiu és ajudar a comprendre el món de Schopenhauer, la seva obra i el impacte que ha tingut en la filosofia, les actituds vitals i les subjectivacions.

1. Context sociopolític i aportacions filosòfiques de Schopenhauer
2. Schopenhauer en la Teoria Crítica
3. Schopenhauer: viure per a o de la filosofia
4. Interioritat del món: l'impacte de Schopenhauer més enllà de Nietzsche
5. Pessimisme, orientalisme i una nova forma de viure i filosofar

Coordinadors:

Gonçal Mayos, professor titular del Departament de Filosofia de la Universitat de Barcelona.

Mateu Cabot, professor titular de Filosofia de la Universitat de les Illes Balears.

Miguel Ángel Granada, catedràtic de Filosofia de la Universitat de Barcelona.

Felipe Oyarzun, doctorand en filosofia.

Per poder beneficiar-te de qualsevol descompte, aquest s'haurà d'acreditar degudament abans de l'inici del curs. Un cop iniciat el curs, cap descompte serà aplicat.

• Subscriptors del Club Vanguardia (SLV89U9B)

La matrícula dels cursos s’obre a les 10 h del dijous 2 de maig i finalitza el mateix dia de l’inici del curs escollit.

A través d’Internet clicant el botó Matrícula en la fitxa de cada curs o en persona en una de les diverses seus de l’Àrea de Formació Complementària.

Les persones matriculades als cursos podran exercir el seu dret de desistiment durant un període de 14 dies naturals comptats a partir de la data de la matrícula.

El dret de desistiment no serà aplicable si el curs ha iniciat o si ha estat executat, de conformitat amb el que estableix l'art. 103. a) de la Llei 3/2014, de 27 de març, per la qual es modifica el text refós de la Llei General per a la Defensa dels Consumidors i Usuaris i altres lleis complementàries, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 1/2007, del 16 de novembre.

Per sol·licitar el desistiment, cal omplir i enviar el formulari de desistiment.

Si hi ha una causa degudament justificada per motius acadèmics, laborals, de malaltia o d’altres, es pot sol·licitar l’anul·lació de la matrícula mitjançant un missatge de correu electrònic. El termini per presentar la sol·licitud d’anul·lació de matrícula és de set dies naturals abans de l’inici del curs matriculat. La sol·licitud d’anul·lació serà resolta per la Direcció de l’AFC.

Els Juliols es reserva el dret d’anul·lar un curs si no arriba a un nombre mínim d’alumnes matriculats.

Nombre i quantitat dels ajuts: la Universitat de Barcelona, gràcies a la col·laboració d’Acciona, ha convocat 30 ajuts adreçats als seus estudiants de grau, màster o doctorat matriculats durant el curs 2018-2019. L’ajut consisteix en una subvenció de 74,50 euros per fer un curs d’Els Juliols de 20 hores.

• Matricular-se en un curs d’Els Juliols de 20 hores de durada, entre el 2 de maig i el 3 de juny.
  • Emplenar l’imprès normalitzat de sol·licitud que es facilita des de la unitat de Beques i Ajuts a l’Estudiant (Beques de col·laboració, Pavelló Rosa) i a la seu electrònica, i presentar l’imprès normalitzat en qualsevol registre de la UB del 2 de maig al 3 de juny de 2019.

Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, Beques i Ajuts de l’Estudiant publicarà la resolució de la convocatòria i tramitarà els ajuts corresponents.