Obres mestres i moments fonamentals de l'art clàssic

Aquest curs ofereix una lectura de les obres mestres de l'art i l'arquitectura del món clàssic i de les seves repercussions en les èpoques medieval i moderna. No només la literatura i els mites grecoromans han estat fonamentals en el desenvolupament de la cultura occidental: els ordres columnaris creats a Grècia i ampliats a Roma, les formes escultòriques derivades del classicisme i el món hel·lenístic, la pintura i els pintors grecoromans... han estat un referent fonamental de l'occident europeu des de l'època del Renaixement, però també abans, a l'edat mitjana.

En el curs es repassaran els moments més brillants de la història de l'art antic, fent èmfasi en el classicisme grec, i a continuació s'oferirà una panoràmica dels moments més rellevants de renaixement de les idees i de les formes clàssiques, sempre abans del neoclassicisme.

1. L'inici del moment clàssic: les guerres mèdiques i Olímpia
2. L'Atenes de Pèricles: el Partenó
3. Creadors de déus i homes: els escultors del segle V aC
4. L'experiència personal: els escultors del segle IV aC
5. La influència de l'art grec: l'Egipte ptolemaic
6. Les obres fonamentals de l'arquitectura romana
7. El poder de les imatges en la Roma imperial
8. Renaixements i continuïtats clàssiques en el món medieval
9. El model clàssic com a paradigma: pràctica i teoria arquitectònica a la Itàlia del Renaixement
10. L'escultura de l’antiguitat en el barroc: exemples literaris i visuals

Coordinador:

Dr. Jacobo Vidal Franquet, professor del Departament d'Història de l'Art de la Universitat de Barcelona

Dr. Antoni Conejo da Pena, professor del Departament d'Història de l'Art de la Universitat de Barcelona

Dr. Pere Beseran i Ramon, professor del Departament d'Història de l'Art de la Universitat de Barcelona

Dra. Sílvia Canalda Llobet, professora del Departament d'Història de l'Art de la Universitat de Barcelona

Dra. Carme Narváez Cases, professora del Departament d'Història de l'Art de la Universitat de Barcelona

Dra. Núria Torras Benezet, professora del Departament d'Història de l'Art de la Universitat de Barcelona

Per poder beneficiar-te de qualsevol descompte, aquest s'haurà d'acreditar degudament abans de l'inici del curs. Un cop iniciat el curs, cap descompte serà aplicat.

Recorda que en el moment de formalitzar la teva matricula hauràs d’aplicar el codi descompte corresponent al teu col·lectiu.

• Subscriptors del Club Vanguardia (SLV89U9B)

La matrícula dels cursos s’obre a les 10 h del dijous 2 de maig i finalitza el mateix dia de l’inici del curs escollit.

A través d’Internet clicant l’enllaç següent o en persona en una de les diverses seus de l’Àrea de Formació Complementària.

En cas contrari registra’t per a poder iniciar el procés de matricula com a nou alumne.

Matrícula amb factura: una empresa o autònom pot pagar una part o la totalitat de l’import de la matrícula. En el cas que requereixi una factura, la persona interessada ha d’emplenar un formulari amb les dades de facturació i l’ha de fer arribar a la secretaria, personalment o per correu electrònic, com a molt tard vint dies abans de l’inici del curs. Un cop rebut el formulari, el Institut de Formació Continua IL3 de la Universitat de Barcelona emet la factura corresponent. És important que l’alumne no pagui el curs si demana factura.

Un cop efectuat el pagament, s’enviarà un correu electrònic de confirmació de matrícula que acredita la persona com a estudiant del curs (o cursos) matriculat. El personal de l’organització pot demanar copia d’aquest email de confirmació imprès en el moment d’accedir a l’aula el primer dia de l’activitat.

Les persones matriculades als cursos podran exercir el seu dret de desistiment durant un període de 14 dies naturals comptats a partir de la data de la matrícula.

El dret de desistiment no serà aplicable si el curs ha iniciat o si ha estat executat, de conformitat amb el que estableix l'art. 103. a) de la Llei 3/2014, de 27 de març, per la qual es modifica el text refós de la Llei General per a la Defensa dels Consumidors i Usuaris i altres lleis complementàries, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 1/2007, del 16 de novembre.

Per sol·licitar el desistiment, cal omplir i enviar el formulari de desistiment.

Si hi ha una causa degudament justificada per motius acadèmics, laborals, de malaltia o d’altres, es pot sol·licitar l’anul·lació de la matrícula mitjançant un missatge de correu electrònic. El termini per presentar la sol·licitud d’anul·lació de matrícula és de set dies naturals abans de l’inici del curs matriculat. La sol·licitud d’anul·lació serà resolta per la Direcció de l’AFC.

Els Juliols es reserva el dret d’anul·lar un curs si no arriba a un nombre mínim d’alumnes matriculats.

Nombre i quantitat dels ajuts: la Universitat de Barcelona, gràcies a la col·laboració d’Acciona, ha convocat 30 ajuts adreçats als seus estudiants de grau, màster o doctorat matriculats durant el curs 2018-2019. L’ajut consisteix en una subvenció de 74,50 euros per fer un curs d’Els Juliols de 20 hores.

• Matricular-se en un curs d’Els Juliols de 20 hores de durada, entre el 2 de maig i el 3 de juny.
  • Emplenar l’imprès normalitzat de sol·licitud que es facilita des de la unitat de Beques i Ajuts a l’Estudiant (Beques de col·laboració, Pavelló Rosa) i a la seu electrònica, i presentar l’imprès normalitzat en qualsevol registre de la UB del 2 de maig al 3 de juny de 2019.

Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, Beques i Ajuts de l’Estudiant publicarà la resolució de la convocatòria i tramitarà els ajuts corresponents.

Com escriure guions a partir de l'anàlisi de pel·lícules

Duració: 20 hores    Llengua: ES
Horari: 9:30-14:00

Josep Puig i Cadafalch: diàlegs d'arquitectura modernista