Resum de cursos seleccionats: 0 cursos

Els Juliols 2018

Les novetats de la normativa catalana

Principals aportacions de l’Ortografia catalana i la Gramàtica de la llengua catalana de l’Institut d’Estudis Catalans

Amb la publicació de la Gramàtica de la llengua catalana i l’aprovació de l’Ortografia catalana de l’Institut d’Estudis Catalans, a finals del 2016, va culminar el procés d’actualització de la normativa de la llengua catalana posterior a Pompeu Fabra.

La Gramàtica de la llengua catalana és una obra de més de 1.400 pàgines que proporciona molta informació nova i que, sobretot, aplica un enfocament nou a l’hora de donar criteris per a la llengua estàndard, és a dir, per als usos públics i formals de la llengua.

En el curs s’analitzaran les principals novetats de les dues obres i es donarà informació útil per poder llegir i consultar autònomament la Gramàtica.

Seleccionar curs

1.     Introducció

2.     L’Ortografia catalana: comentari de les principals novetats

3.     La Gramàtica de la llengua catalana: antecedents i característiques generals

4.     La fonètica i la fonologia a la Gramàtica de la llengua catalana: principals aportacions

5.     La morfologia a la Gramàtica de la llengua catalana: principals aportacions

6.     La sintaxi a la Gramàtica de la llengua catalana: principals aportacions

7.     Valoració general

1.     Dr. Sebastià Bonet, professor jubilat del Departament de Filologia Catalana i Lingüística General de la Universitat de Barcelona

2.     Dra. Josefina Carrera, professora del Departament de Filologia Catalana i Lingüística General de la Universitat de Barcelona

3.     Dr. Jordi Fortuny, professor del Departament de Filologia Catalana i Lingüística General de la Universitat de Barcelona

4.     Dra. Neus Nogué, professora del Departament de Filologia Catalana i Lingüística General de la Universitat de Barcelona

• Període de preu reduït – (fins al 31 de maig de 2018)
    — Públic general: 174€
    — Col·lectius amb descompte: 149€

• Període de preu no reduït – (A partir de l'1 de juny de 2018)
    — Públic general: 194€
    — Col·lectius amb descompte: 169€

• Comunitat UB:

• Subscriptors de La Vanguardia
  • Subscriptors d’Núvol
  • Membres del Col·legi Oficial de Metges de Barcelona
  • Membres del club GenTMB
  • Socis de l'Associació Comunicació Pública

La matrícula d’Els cursos s’obre a les 10 h del dilluns 16 d’abril i finalitza el mateix dia de l’inici del curs escollit.

A través d’Internet clicant l’enllaç següent o en persona en una de les diverses seus de l’Àrea de Formació Complementària.

Matrícula amb factura: una empresa o autònom pot pagar una part o la totalitat de l’import de la matrícula. En el cas que requereixi una factura, la persona interessada ha d’emplenar un formulari amb les dades de facturació i l’ha de fer arribar a la secretaria, personalment o per correu electrònic, com a molt tard vint dies abans de l’inici del curs. Un cop rebut el formulari, la Universitat de Barcelona emet la factura corresponent. És important que l’alumne no pagui el curs si demana factura.

Un cop efectuat el pagament, es lliura en mà o per correu electrònic el paper de confirmació de matrícula que acredita la persona com a estudiant del curs (o cursos) matriculat. El personal de l’organització pot demanar aquest paper en el moment d’accedir a l’aula el primer dia de l’activitat.

Es pot sol·licitar mitjançant un missatge de correu electrònic. En qualsevol cas ha de ser justificada degudament per motius acadèmics, laborals, de malaltia o d’altres, a resoldre per la Direcció de l’AFC. El termini per presentar la sol·licitud d’anul·lació de matrícula és de set dies naturals abans de l’inici del curs matriculat.

L’organització d’Els Juliols es reserva el dret d’anul·lar un curs si no arriba a un nombre mínim d’alumnes matriculats.

Nombre i quantitat dels ajuts: la Universitat de Barcelona, gràcies a la col·laboració d’Acciona ha convocat 30 ajuts adreçats als seus estudiants de grau, màster o doctorat matriculats durant el curs 2017-2018. L’ajut consisteix en una subvenció de 74,50 euros per fer un curs d’Els Juliols.

• Matricular-se en un curs d’Els Juliols entre el 16 d’abril i el 4 de juny. En el moment de fer la matrícula, cal seleccionar el col·lectiu amb descompte Comunitat UB.
  • Emplenar l’imprès normalitzat de sol·licitud que es facilita des de la unitat de Beques i Ajuts a l’Estudiant (beques de col·laboració, Pavelló Rosa) i a la seu electrònica, i presentar l’imprès normalitzat en qualsevol registre de la UB del 16 d’abril al 4 de juny de 2018.
  • Un cop publicada la resolució de la convocatòria, la persona beneficiària rep un comunicat per SMS en què se la informa de la concessió de l’ajut. Per tal de tramitar la devolució corresponent de l’ajut, el beneficiari haurà de facilitar:

— Fotocòpia de l’IBAN on aparegui el nom del titular. En el cas que el titular del compte sigui diferent del beneficiari de l’ajut, facilitar també fotocòpia del DNI del titular del compte.
    — Fotocòpia del DNI.
    *en el cas que el titular del compte sigui diferent del beneficiari de l'ajut, també caldrà facilitar una fotocòpia del DNI del titular de la compte.

Filosofies i polítiques de la vida

Dates: 02/07/2018 - 06/07/2018

Literatura amb marca Barcelona

Dates: 09/07/2018 - 06/07/2018