La matrícula per aquest curs està tancada.

#meToo: de moviment inèdit a desenes de denúncies compartides

Des d'àmbits com el món del cinema, el dels espectacles, i des de col·lectius professionals també diferents, els darrers anys hi ha hagut una gran confluència, sobretot mitjançant les xarxes socials, en campanyes radicalment col·lectives i bel·ligerants contra el que encara és un mal no erradicat de la societat global: el patriarcat i els abusos sexuals i per raó de sexe contra milers de dones.

Avui que la postveritat impera arreu del món, les veus de suport i d'adhesió són l'única manera de protegir les persones que han vist com institucions, autoritats i grans grups de pressió social han posat en dubte la seva experiència amb diferents formes de violència patriarcal i, sobretot, abusos sexuals. En aquest context sorgeix, per exemple, el moviment #MeToo. La sororitat col·lectiva i la lluita contra la criminalització de la víctima o el seu descrèdit públic com a font d'amenaces s'han traduït en el primer gran moviment global en contra del masclisme i l'statu quo perjudicial per a les dones. Aquesta experiència ha estat un punt de partida contundent per a altres accions a través de les quals dones d'arreu del món s'han organitzat en grans moviments i han dit que, si les dones s'aturen, s'atura el món: les denúncies de diferents formes de violències obliguen a una gran reflexió.

Participaran en aquest curs algunes protagonistes de tots aquests moviments.

1. Feministes arreu del món teixint xarxes
2. Enxarxar-nos perquè sí: Dones per Dones
3. Moviments llargs i grans: Marxa Mundial de Dones
4. Davant la invisibilització i l'expulsió de dones professionals: #OnSónLesDones?
5. Un moviment que ens va commoure a totes: Women's March
6. Dones governant municipis #antimasclistes
7. Comando Señoras: interpretació col•lectiva
8. Expliquem-ho totes: #MeToo i #Cuéntalo
9. Davant violències i assassinats: Novembre Feminista
10. Inundant el món d'assemblees feministes

Coordinadora:

Patrícia Martínez i Àlvarez, membre de l'Assemblea Feminista de la Universitat de Barcelona.

Patrícia Martínez, membre de l'Assemblea Feminista de la Universitat de Barcelona.

Vicky Moreno i Montserrat Cervera, membres de Dones per Dones.

Carme Muria i Marta Carrero, membres de Marxa Mundial de Dones.

Cristina Fallarás, periodista i impulsora de #Cuéntalo.

Isabel Muntané, periodista i impulsora d'#OnSónLesDones.

Lynne Mclntyre, Rachel Mantiñan i Erendira Leon, representants de Women's March a Barcelona.

Rocío García, regidora de l'Ajuntament de Cornellà de Llobregat.

Laura Pérez, regidora de Feminismes i LGTBI de l'Ajuntament de Barcelona.

Vicky Castellanos, membre del Consell de Dones del Baix Llobregat.

Lídia Muñoz Cáceres, regidora de l'Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat.

Alicia Reyero, Lola Armadás i Aura Foguet, actrius membres de Comando Señoras.

Dolores Pulido, membre del personal d'administració i serveis de la Universitat de Barcelona i de Novembre Feminista.

Trinidad Donoso, Sònia Estradé, Francesca Peiró i Sílvia Bofill, docents de la Universitat de Barcelona i membres de l'Assemblea Feminista d'aquesta universitat.

Per poder beneficiar-te de qualsevol descompte, aquest s'haurà d'acreditar degudament abans de l'inici del curs. Un cop iniciat el curs, cap descompte serà aplicat.

• Subscriptors del Club Vanguardia (SLV89U9B)

La matrícula dels cursos s’obre a les 10 h del dijous 2 de maig i finalitza el mateix dia de l’inici del curs escollit.

A través d’Internet clicant el botó Matrícula en la fitxa de cada curs o en persona en una de les diverses seus de l’Àrea de Formació Complementària.

Les persones matriculades als cursos podran exercir el seu dret de desistiment durant un període de 14 dies naturals comptats a partir de la data de la matrícula.

El dret de desistiment no serà aplicable si el curs ha iniciat o si ha estat executat, de conformitat amb el que estableix l'art. 103. a) de la Llei 3/2014, de 27 de març, per la qual es modifica el text refós de la Llei General per a la Defensa dels Consumidors i Usuaris i altres lleis complementàries, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 1/2007, del 16 de novembre.

Per sol·licitar el desistiment, cal omplir i enviar el formulari de desistiment.

Si hi ha una causa degudament justificada per motius acadèmics, laborals, de malaltia o d’altres, es pot sol·licitar l’anul·lació de la matrícula mitjançant un missatge de correu electrònic. El termini per presentar la sol·licitud d’anul·lació de matrícula és de set dies naturals abans de l’inici del curs matriculat. La sol·licitud d’anul·lació serà resolta per la Direcció de l’AFC.

Els Juliols es reserva el dret d’anul·lar un curs si no arriba a un nombre mínim d’alumnes matriculats.

Nombre i quantitat dels ajuts: la Universitat de Barcelona, gràcies a la col·laboració d’Acciona, ha convocat 30 ajuts adreçats als seus estudiants de grau, màster o doctorat matriculats durant el curs 2018-2019. L’ajut consisteix en una subvenció de 74,50 euros per fer un curs d’Els Juliols de 20 hores.

• Matricular-se en un curs d’Els Juliols de 20 hores de durada, entre el 2 de maig i el 3 de juny.
  • Emplenar l’imprès normalitzat de sol·licitud que es facilita des de la unitat de Beques i Ajuts a l’Estudiant (Beques de col·laboració, Pavelló Rosa) i a la seu electrònica, i presentar l’imprès normalitzat en qualsevol registre de la UB del 2 de maig al 3 de juny de 2019.

Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, Beques i Ajuts de l’Estudiant publicarà la resolució de la convocatòria i tramitarà els ajuts corresponents.

Patrocini i col·laboració

Amb el suport de: