La matrícula per aquest curs està tancada.

Medicina tradicional xinesa: acupuntura, tuina, ventoses i txikung

Visió global i tècniques concretes per aplicar en la vida quotidiana

Aquest curs ofereix una visió global de la medicina tradicional xinesa i ensenya una sèrie de tècniques perquè els participants puguin aplicar-les al seu dia a dia i millorar així la seva salut i qualitat de la vida.

S'explicaran les teories bàsiques de l'acupuntura i la teràpia amb ventoses, formes de practicar el txikung a casa, amb la família o els amics, i el massatge tuina, tant general com específic per a la vista.

1. Les meves experiències amb la medicina xinesa
2. Què és la medicina xinesa? L'univers i el cos humà
3. El jing qi shen de l'univers. Una pràctica per sentir el shen
4. Els conceptes del yin i el yang. Els cinc elements (cinc dinàmiques energètiques)
5. Els òrgans zang fu: òrgans energètics
6. El sistema de meridians. La teoria base de l'acupuntura
7. Localització dels dotze meridians i punts energètics més utilitzats
8. L'ús de ventoses sobre el sistema de meridians (pràctica a Bellvitge)
9. Txikung per potenciar el chi i millorar la salut (pràctica a Bellvitge)
10. El massatge tuina. Una taula de tuina general i una per a la vista
11. La medicina tradicional xinesa i la seva relació amb l'entorn cultural de la Xina

Coordinadors:

Jian Cai, director de l'Institut de Medicina Xinesa de Barcelona i president de l'Associació de Medicina Tradicional Xinesa de Barcelona.

Misericòrdia García Hernández, professora titular de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut de la Universitat de Barcelona.

Shi Ru Chang, director de l'Institut Confuci de Barcelona.

Ying Tian, professora de l'nstitut de Medicina Xinesa de Barcelona.

Jianbo Mao, vicepresidenta de l'Associació de Medicina Tradicional Xinesa de Barcelona.

Qilin Li, tresorera de l'Associació de Medicina Tradicional Xinesa de Barcelona.

Antonio Quesada Pampols, coordinador de la Fundació Europea de Medicina Tradicional Xinesa i infermer al Centre d'Assistència Primària Central de Manresa.

Ángel Conesa, metge a l'Hospital Vall d'Hebron.

Per poder beneficiar-te de qualsevol descompte, aquest s'haurà d'acreditar degudament abans de l'inici del curs. Un cop iniciat el curs, cap descompte serà aplicat.

• Subscriptors del Club Vanguardia (SLV89U9B)

La matrícula dels cursos s’obre a les 10 h del dijous 2 de maig i finalitza el mateix dia de l’inici del curs escollit.

A través d’Internet clicant el botó Matrícula en la fitxa de cada curs o en persona en una de les diverses seus de l’Àrea de Formació Complementària.

Les persones matriculades als cursos podran exercir el seu dret de desistiment durant un període de 14 dies naturals comptats a partir de la data de la matrícula.

El dret de desistiment no serà aplicable si el curs ha iniciat o si ha estat executat, de conformitat amb el que estableix l'art. 103. a) de la Llei 3/2014, de 27 de març, per la qual es modifica el text refós de la Llei General per a la Defensa dels Consumidors i Usuaris i altres lleis complementàries, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 1/2007, del 16 de novembre.

Per sol·licitar el desistiment, cal omplir i enviar el formulari de desistiment.

Si hi ha una causa degudament justificada per motius acadèmics, laborals, de malaltia o d’altres, es pot sol·licitar l’anul·lació de la matrícula mitjançant un missatge de correu electrònic. El termini per presentar la sol·licitud d’anul·lació de matrícula és de set dies naturals abans de l’inici del curs matriculat. La sol·licitud d’anul·lació serà resolta per la Direcció de l’AFC.

Els Juliols es reserva el dret d’anul·lar un curs si no arriba a un nombre mínim d’alumnes matriculats.

Nombre i quantitat dels ajuts: la Universitat de Barcelona, gràcies a la col·laboració d’Acciona, ha convocat 30 ajuts adreçats als seus estudiants de grau, màster o doctorat matriculats durant el curs 2018-2019. L’ajut consisteix en una subvenció de 74,50 euros per fer un curs d’Els Juliols de 20 hores.

• Matricular-se en un curs d’Els Juliols de 20 hores de durada, entre el 2 de maig i el 3 de juny.
  • Emplenar l’imprès normalitzat de sol·licitud que es facilita des de la unitat de Beques i Ajuts a l’Estudiant (Beques de col·laboració, Pavelló Rosa) i a la seu electrònica, i presentar l’imprès normalitzat en qualsevol registre de la UB del 2 de maig al 3 de juny de 2019.

Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, Beques i Ajuts de l’Estudiant publicarà la resolució de la convocatòria i tramitarà els ajuts corresponents.