Living Lab Kitchen: la cuina com a espai d'aprenentatge transformador

L'educació alimentària és essencial per adquirir uns hàbits alimentaris i un estil de vida saludables en totes les etapes de la vida. Aquest curs proporciona un enfocament innovador per promoure l'adquisició d'hàbits alimentaris saludables aplicant les metodologies del pensament de dissenyador (design thinking) i el pensament artístic (art thinking) com a eines de canvi o transformació des de la cuina domèstica.

La cuina és un dels espais més funcionals de la llar i el millor lloc per encetar un estil de vida saludable. Els assistents aplicaran diverses tècniques innovadores d'aprenentatge combinant l'art, la creativitat visual, la cultura culinària, la ciència i el plaer en diverses sessions de l'espai anomenat Living Lab Kitchen, un entorn d'experimentació en què es pot innovar sense necessitat de ser expert en les estratègies que s'apliquen.

El curs se centra a promoure la participació, sensibilitzar i ajudar els assistents perquè adquireixin hàbits alimentaris saludables, des de diversos eixos: la gestió de les emocions, la cuina sostenible, la planificació del menú, la gestió de la compra, les connexions de l'espai i la transformació de receptes en alternatives saludables.

Les sessions s'organitzen en tallers pràctics que faciliten la comprensió, motivació, participació, reflexió i adquisició d'hàbits alimentaris per aplicar-los a entorns familiars o per impulsar la salut i la creativitat.

1. Les emocions i la nostra gastrolationship (relació amb la gastronomia) a la cuina: els actors i els rols
2. De la jam session dins la cuina a la relaxació mitjançant la meditació amb els sentits
3. L'activació del gen «planificador i organitzador de la teva alimentació»
4. L'espai, la llum, les dimensions i les connexions de la cuina amb la salut
5. El procés creatiu de la transformació de receptes: de les meves receptes preferides a alternatives saludables

Coordinadors:

Patricia Casas Agustench, dietista i nutricionista, investigadora col·laboradora a la Universitat de Plymouth (Regne Unit) i cofundadora de Picapica&Health

Teresa Benavides, arquitecta, cap d'estudis i professora de secundària

Per poder beneficiar-te de qualsevol descompte, aquest s'haurà d'acreditar degudament abans de l'inici del curs. Un cop iniciat el curs, cap descompte serà aplicat.

Recorda que en el moment de formalitzar la teva matricula hauràs d’aplicar el codi descompte corresponent al teu col·lectiu.

• Subscriptors del Club Vanguardia (SLV89U9B)

La matrícula dels cursos s’obre a les 10 h del dijous 2 de maig i finalitza el mateix dia de l’inici del curs escollit.

A través d’Internet clicant l’enllaç següent o en persona en una de les diverses seus de l’Àrea de Formació Complementària.

En cas contrari registra’t per a poder iniciar el procés de matricula com a nou alumne.

Matrícula amb factura: una empresa o autònom pot pagar una part o la totalitat de l’import de la matrícula. En el cas que requereixi una factura, la persona interessada ha d’emplenar un formulari amb les dades de facturació i l’ha de fer arribar a la secretaria, personalment o per correu electrònic, com a molt tard vint dies abans de l’inici del curs. Un cop rebut el formulari, el Institut de Formació Continua IL3 de la Universitat de Barcelona emet la factura corresponent. És important que l’alumne no pagui el curs si demana factura.

Un cop efectuat el pagament, s’enviarà un correu electrònic de confirmació de matrícula que acredita la persona com a estudiant del curs (o cursos) matriculat. El personal de l’organització pot demanar copia d’aquest email de confirmació imprès en el moment d’accedir a l’aula el primer dia de l’activitat.

Les persones matriculades als cursos podran exercir el seu dret de desistiment durant un període de 14 dies naturals comptats a partir de la data de la matrícula.

El dret de desistiment no serà aplicable si el curs ha iniciat o si ha estat executat, de conformitat amb el que estableix l'art. 103. a) de la Llei 3/2014, de 27 de març, per la qual es modifica el text refós de la Llei General per a la Defensa dels Consumidors i Usuaris i altres lleis complementàries, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 1/2007, del 16 de novembre.

Per sol·licitar el desistiment, cal omplir i enviar el formulari de desistiment.

Si hi ha una causa degudament justificada per motius acadèmics, laborals, de malaltia o d’altres, es pot sol·licitar l’anul·lació de la matrícula mitjançant un missatge de correu electrònic. El termini per presentar la sol·licitud d’anul·lació de matrícula és de set dies naturals abans de l’inici del curs matriculat. La sol·licitud d’anul·lació serà resolta per la Direcció de l’AFC.

Els Juliols es reserva el dret d’anul·lar un curs si no arriba a un nombre mínim d’alumnes matriculats.

Nombre i quantitat dels ajuts: la Universitat de Barcelona, gràcies a la col·laboració d’Acciona, ha convocat 30 ajuts adreçats als seus estudiants de grau, màster o doctorat matriculats durant el curs 2018-2019. L’ajut consisteix en una subvenció de 74,50 euros per fer un curs d’Els Juliols de 20 hores.

• Matricular-se en un curs d’Els Juliols de 20 hores de durada, entre el 2 de maig i el 3 de juny.
  • Emplenar l’imprès normalitzat de sol·licitud que es facilita des de la unitat de Beques i Ajuts a l’Estudiant (Beques de col·laboració, Pavelló Rosa) i a la seu electrònica, i presentar l’imprès normalitzat en qualsevol registre de la UB del 2 de maig al 3 de juny de 2019.

Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, Beques i Ajuts de l’Estudiant publicarà la resolució de la convocatòria i tramitarà els ajuts corresponents.

Competències emocionals i benestar

Dates: 15/07/2019 - 19/07/2019
Horari: 16:00-20:30
Viladecans