El període de matrícula per aquesta edició ha finalitzat.

La lingüística forense: la sociolingüística per resoldre crims

La lingüística forense és una disciplina amb un gran recorregut en el món anglosaxó però poc coneguda al nostre país. Aquesta branca especialitzada de la lingüística aplicada, a mig camí entre els segles XX i XXI, requereix una formació molt específica que es fonamenta en la sociolingüística, concretament en la variació en el grup i en l'individu, i en l'àmbit forense.

L'objectiu principal d'aquest curs és donar a conèixer la lingüística forense, un dels camps de la sociolingüística d'aplicació més directa. Partint de la sociolingüística i de les seves teories i metodologies principals, s'aprofundeix en l'anàlisi del discurs, la sintaxi i la pragmàtica. S'analitzen casos polítics i sentències actuals per conèixer la seva vessant forense i per, a la vegada, demostrar la repercussió que pot arribar a tenir en la societat el treball d'un lingüista forense.

Així doncs, el curs es presenta des d'una vessant pràctica però fonamentada en unes bases teòriques sòlides. Els eixos temàtics del curs són:
— introducció a la sociolingüística i, concretament, al variacionisme
— principals variables sociolingüístiques
— metodologia sociolingüística
— la lingüística forense: una aplicació pràctica del treball de camp sociolingüístic

1. Introducció a la sociolingüística i al variacionisme
2. Metodologia variacionista i anàlisi de corpus
3. La lingüística forense com a subdisciplina de la sociolingüística
4. La lingüística forense avui: casos pràctics I
5. La lingüística forense avui: casos pràctics II

Coordinadors:

Cristina Illamola i Gómez, professora del Departament de Filologia Hispànica, Teoria de la Literatura i Comunicació de la Universitat de Barcelona.

Sheila Queralt, directora del Laboratorio SQ - Lingüistas Forenses.

Roser Giménez, pèrit i coordinadora acadèmica del Laboratorio SQ - Lingüistas Forenses.

Núria Gavaldà, professora de l'Àrea de Filologia Anglesa de la Universitat Autònoma de Barcelona i coordinadora del Departament d'R+D+I de Lingüística Forense del Laboratorio SQ - Lingüistas Forenses.

Per poder beneficiar-te de qualsevol descompte, aquest s'haurà d'acreditar degudament abans de l'inici del curs. Un cop iniciat el curs, cap descompte serà aplicat.

• Subscriptors del Club Vanguardia (SLV89U9B)

La matrícula dels cursos s’obre a les 10 h del dijous 2 de maig i finalitza el mateix dia de l’inici del curs escollit.

A través d’Internet clicant el botó Matrícula en la fitxa de cada curs o en persona en una de les diverses seus de l’Àrea de Formació Complementària.

Les persones matriculades als cursos podran exercir el seu dret de desistiment durant un període de 14 dies naturals comptats a partir de la data de la matrícula.

El dret de desistiment no serà aplicable si el curs ha iniciat o si ha estat executat, de conformitat amb el que estableix l'art. 103. a) de la Llei 3/2014, de 27 de març, per la qual es modifica el text refós de la Llei General per a la Defensa dels Consumidors i Usuaris i altres lleis complementàries, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 1/2007, del 16 de novembre.

Per sol·licitar el desistiment, cal omplir i enviar el formulari de desistiment.

Si hi ha una causa degudament justificada per motius acadèmics, laborals, de malaltia o d’altres, es pot sol·licitar l’anul·lació de la matrícula mitjançant un missatge de correu electrònic. El termini per presentar la sol·licitud d’anul·lació de matrícula és de set dies naturals abans de l’inici del curs matriculat. La sol·licitud d’anul·lació serà resolta per la Direcció de l’AFC.

Els Juliols es reserva el dret d’anul·lar un curs si no arriba a un nombre mínim d’alumnes matriculats.

Nombre i quantitat dels ajuts: la Universitat de Barcelona, gràcies a la col·laboració d’Acciona, ha convocat 30 ajuts adreçats als seus estudiants de grau, màster o doctorat matriculats durant el curs 2018-2019. L’ajut consisteix en una subvenció de 74,50 euros per fer un curs d’Els Juliols de 20 hores.

• Matricular-se en un curs d’Els Juliols de 20 hores de durada, entre el 2 de maig i el 3 de juny.
  • Emplenar l’imprès normalitzat de sol·licitud que es facilita des de la unitat de Beques i Ajuts a l’Estudiant (Beques de col·laboració, Pavelló Rosa) i a la seu electrònica, i presentar l’imprès normalitzat en qualsevol registre de la UB del 2 de maig al 3 de juny de 2019.

Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, Beques i Ajuts de l’Estudiant publicarà la resolució de la convocatòria i tramitarà els ajuts corresponents.