La matrícula per aquest curs està tancada.

Leonardo: despullant un geni en el cinquè centenari de la seva mort

Cinc-cents anys després de la seva mort, Leonardo da Vinci continua sent un dels homes més admirats i reconeguts tant de la història de l'art com de la història de la humanitat. Fou el primer pintor de la nova època que representà l'ideal del creador renaixentista consagrat en totes les arts i format de manera autodidacta en molts àmbits de la ciència. Artista, arquitecte, humanista, naturalista i estratega militar, Leonardo fou, per sobre de tot, un incansable observador a la recerca de nous descobriments, amb investigacions en el camp de la medicina, la botànica, l'astronomia o la filosofia. La seva formació decisiva va tenir lloc a Florència sota la tutela de Verrocchio. Milà, Màntua, Venècia, Roma o Amboise foren destins successius, estant al servei de diferents personalitats de l'època.

Símbol del Renaixement italià i alhora prototip de l'home modern, no és menys important la seva reflexió teòrica, desenvolupada al llarg de tota la seva vida, la qual exemplifica de forma brillant, d'una banda, el seu interès per tot allò que l'envolta i, de l'altra, la intensitat amb què la seva ment s'anticipa al seu temps. Dibuixos i projectes de tota mena permeten verificar les inquietuds del seu pensament.

Mitjançant una acurada selecció de temes, aquest curs recupera la figura i l'obra de Leonardo, representant de tota una sèrie d'artistes que van enriquir de forma permanent la cultura occidental, en un moment en què el seu llegat encara continua vigent.

1. Leonardo en les biografies antigues. Una aproximació a la seva obra i figura
2. De sants sopars. El cenacle de Leonardo en el seu context
3. Leonardo i la representació del món natural
4. Entorn de l'Home de Vitruvi
5. Ciència, cort i Renaixement: la revolució cosmològica i noves formes de mirar la realitat
6. Europa en guerra. De torre a baluard i tiro perquè em toca
7. Societat i família en les corts renaixentistes
8. A la taula amb Leonardo. Aliments i cuines en la vida del mestre
9. Les realitats virtuals de Leonardo da Vinci: una mirada des del New Media Art
10. Taula rodona

Coordinador:

Laura García Sánchez, professora del Departament d'Història de l'Art de la Universitat de Barcelona.

Silvia Canalda i Llobet, professora del Departament d'Història de l'Art de la Universitat de Barcelona.

Carme Narváez Cases, professora del Departament d'Història de l'Art de la Universitat de Barcelona.

Maria Antònia Argelich Gutiérrez, professora del Departament d'Història de l'Art i Història Social de la Universitat de Lleida.

Diego Solà García, professor del Departament d'Història Moderna de la Universitat de Barcelona.

Juan Miguel Muñoz Corbalán, professor del Departament d'Història de l'Art de la Universitat de Barcelona.

Mariela Fargas Peñarrocha, professora del Departament d'Història Moderna de la Universitat de Barcelona.

María de los Ángeles Pérez Samper, professora del Departament d'Història Moderna de la Universitat de Barcelona.

Marta Piñol Lloret, professora del Departament d'Història de l'Art de la Universitat de Barcelona.

Per poder beneficiar-te de qualsevol descompte, aquest s'haurà d'acreditar degudament abans de l'inici del curs. Un cop iniciat el curs, cap descompte serà aplicat.

• Subscriptors del Club Vanguardia (SLV89U9B)

La matrícula dels cursos s’obre a les 10 h del dijous 2 de maig i finalitza el mateix dia de l’inici del curs escollit.

A través d’Internet clicant el botó Matrícula en la fitxa de cada curs o en persona en una de les diverses seus de l’Àrea de Formació Complementària.

Les persones matriculades als cursos podran exercir el seu dret de desistiment durant un període de 14 dies naturals comptats a partir de la data de la matrícula.

El dret de desistiment no serà aplicable si el curs ha iniciat o si ha estat executat, de conformitat amb el que estableix l'art. 103. a) de la Llei 3/2014, de 27 de març, per la qual es modifica el text refós de la Llei General per a la Defensa dels Consumidors i Usuaris i altres lleis complementàries, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 1/2007, del 16 de novembre.

Per sol·licitar el desistiment, cal omplir i enviar el formulari de desistiment.

Si hi ha una causa degudament justificada per motius acadèmics, laborals, de malaltia o d’altres, es pot sol·licitar l’anul·lació de la matrícula mitjançant un missatge de correu electrònic. El termini per presentar la sol·licitud d’anul·lació de matrícula és de set dies naturals abans de l’inici del curs matriculat. La sol·licitud d’anul·lació serà resolta per la Direcció de l’AFC.

Els Juliols es reserva el dret d’anul·lar un curs si no arriba a un nombre mínim d’alumnes matriculats.

Nombre i quantitat dels ajuts: la Universitat de Barcelona, gràcies a la col·laboració d’Acciona, ha convocat 30 ajuts adreçats als seus estudiants de grau, màster o doctorat matriculats durant el curs 2018-2019. L’ajut consisteix en una subvenció de 74,50 euros per fer un curs d’Els Juliols de 20 hores.

• Matricular-se en un curs d’Els Juliols de 20 hores de durada, entre el 2 de maig i el 3 de juny.
  • Emplenar l’imprès normalitzat de sol·licitud que es facilita des de la unitat de Beques i Ajuts a l’Estudiant (Beques de col·laboració, Pavelló Rosa) i a la seu electrònica, i presentar l’imprès normalitzat en qualsevol registre de la UB del 2 de maig al 3 de juny de 2019.

Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, Beques i Ajuts de l’Estudiant publicarà la resolució de la convocatòria i tramitarà els ajuts corresponents.