El període de matrícula per aquesta edició ha finalitzat.

La història de la Xina en deu moments

La Xina ha esdevingut un actor internacional de primer ordre. En paral·lel al seu creixent rol en la societat contemporània global, observem la pervivència d'un cert desconeixement que resulta en diferents graus de temença i suspicàcia i en un exotisme que contrasta amb la modernitat de la seva realitat social i econòmica.

El curs, que ofereix una visió panoràmica de la història de la Xina, parteix de deu moments significatius, des del segle IX aC fins al present, que permeten connectar els grans esdeveniments (guerres, canvis socials i polítics, canvis de paradigma, etc.) amb la realitat més immediata dels individus i les seves circumstàncies.

L'objectiu, doncs, és donar a conèixer la Xina a casa nostra.

1. Segle XI aC: la Batalla de Muye i el mandat del Cel
2. Segle III aC: la unificació de l'imperi
3. Segle XVII: la família Zheng, els mars del Sud i el final dels Ming
4. Segle XII: un dia qualsevol al Kaifeng dels Song
5. Segle XVII: Un real de vuit amb caràcters xinesos
6. Segle XIX: corrupció als consolats espanyols i el comerç amb culis a Cuba
7. Segle XX: la fira solidària de la comunitat internacional de Shanghai
8. 1920-1930: el dia 4 de maig de 1919 i la Nova Cultura
9. 1960-1970: Nixon a Pequín i el desglaç
10. 1990-actualitat: del viatge al sud de Deng Xiaoping als Jocs Olímpics de Pequín

Coordinador:

Xavier Ortells Nicolau, professor associat del Departament de Llengües i Literatures Modernes i d'Estudis Anglesos de la Universitat de Barcelona.

Manel Ollé, professor titular del Departament d'Humanitats de la Universitat Pompeu Fabra.

David Martínez Robles, professor agregat del Departament d'Arts i Humanitats de la Universitat Oberta de Catalunya.

Carles Brasó Broggi, professor col·laborador de la Universitat Oberta de Catalunya.

Guillermo Martínez, professor associat del Departament d'Humanitats de la Universitat Pompeu Fabra.

Manuel Pavón, doctorand de la Universitat Oberta de Catalunya i membre de la Fundació Institut Confuci de Barcelona.

Anna Busquets, professora agregada del Departament d'Arts i Humanitats de la Universitat Oberta de Catalunya.

Javier Borràs Arumí, periodista especialitzat en Àsia.

Mònica Ginès, investigadora postdoctoral de la Universitat Oberta de Catalunya.

Per poder beneficiar-te de qualsevol descompte, aquest s'haurà d'acreditar degudament abans de l'inici del curs. Un cop iniciat el curs, cap descompte serà aplicat.

• Subscriptors del Club Vanguardia (SLV89U9B)

La matrícula dels cursos s’obre a les 10 h del dijous 2 de maig i finalitza el mateix dia de l’inici del curs escollit.

A través d’Internet clicant el botó Matrícula en la fitxa de cada curs o en persona en una de les diverses seus de l’Àrea de Formació Complementària.

Les persones matriculades als cursos podran exercir el seu dret de desistiment durant un període de 14 dies naturals comptats a partir de la data de la matrícula.

El dret de desistiment no serà aplicable si el curs ha iniciat o si ha estat executat, de conformitat amb el que estableix l'art. 103. a) de la Llei 3/2014, de 27 de març, per la qual es modifica el text refós de la Llei General per a la Defensa dels Consumidors i Usuaris i altres lleis complementàries, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 1/2007, del 16 de novembre.

Per sol·licitar el desistiment, cal omplir i enviar el formulari de desistiment.

Si hi ha una causa degudament justificada per motius acadèmics, laborals, de malaltia o d’altres, es pot sol·licitar l’anul·lació de la matrícula mitjançant un missatge de correu electrònic. El termini per presentar la sol·licitud d’anul·lació de matrícula és de set dies naturals abans de l’inici del curs matriculat. La sol·licitud d’anul·lació serà resolta per la Direcció de l’AFC.

Els Juliols es reserva el dret d’anul·lar un curs si no arriba a un nombre mínim d’alumnes matriculats.

Nombre i quantitat dels ajuts: la Universitat de Barcelona, gràcies a la col·laboració d’Acciona, ha convocat 30 ajuts adreçats als seus estudiants de grau, màster o doctorat matriculats durant el curs 2018-2019. L’ajut consisteix en una subvenció de 74,50 euros per fer un curs d’Els Juliols de 20 hores.

• Matricular-se en un curs d’Els Juliols de 20 hores de durada, entre el 2 de maig i el 3 de juny.
  • Emplenar l’imprès normalitzat de sol·licitud que es facilita des de la unitat de Beques i Ajuts a l’Estudiant (Beques de col·laboració, Pavelló Rosa) i a la seu electrònica, i presentar l’imprès normalitzat en qualsevol registre de la UB del 2 de maig al 3 de juny de 2019.

Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, Beques i Ajuts de l’Estudiant publicarà la resolució de la convocatòria i tramitarà els ajuts corresponents.

Patrocini i col·laboració

Amb el suport de: