El període de matrícula per aquesta edició ha finalitzat.

La família al segle XXI: un concepte en transformació i interpretació

La realitat familiar viu una total transformació des de finals del segle passat. Podem trobar un gran nombre de situacions familiars diferents en convivència, reconegudes i regulades en l'àmbit jurídic i acceptades socialment.

El curs dona a conèixer les implicacions i els reptes socials i legals que posen de manifest les transformacions familiars actuals. Els models familiars s'han diversificat, però alhora es mantenen valors i percepcions que ja existien. Estem davant d'un seguit de replantejaments que es mantenen estables gràcies a la permanència de fenòmens com ara la importància dels fills o el suport bàsic que ofereixen les xarxes de parents per a la supervivència personal i familiar.

Aquests canvis i permanències requereixen una mirada atenta de les lleis que afavoreixen unes pràctiques i en regulen i inhibeixen d'altres. Específicament, es treballaran les parelles no casades, la reproducció assistida, la gestació subrogada i l'adopció internacional. Compartirem legislacions i estudis sobre la realitat familiar actual, diversa i dinàmica, i reflexionarem sobre la realitat que ens envolta.

1. Noves o velles famílies. La diversitat familiar en la nostra societat
2. Per què no es casen les parelles? El paper del matrimoni, els fills i la conjugalitat
3. Les parelles de fet. Regulació del Codi civil de Catalunya i aspectes pràctics de la vida en parella
4. Reproducció assistida: entre la consanguinitat i l'elecció
5. Marc jurídic i situacions pràctiques en tècniques de reproducció humana assistida
6. Gestació subrogada o mares de lloguer. Com pensar el vincle amb el fill
7. Casos prohibits, permesos i situacions derivades de la gestació per substitució
8. Filiació i cultura en l'adopció internacional
9. Adopció internacional legal: la gestió de les adopcions internacionals, agències i vies d'adopció
10. Implicacions legals i pràctiques de la diversitat familiar i de la importància dels drets de la infància i l'adolescència

Carlos Villagrasa Alcaide, professor titular del Departament de Dret Civil de la Universitat de Barcelona.

Marta Rico Iñigo, professora associada del Departament d'Antropologia Social de la Universitat de Barcelona.

Per poder beneficiar-te de qualsevol descompte, aquest s'haurà d'acreditar degudament abans de l'inici del curs. Un cop iniciat el curs, cap descompte serà aplicat.

• Subscriptors del Club Vanguardia (SLV89U9B)

La matrícula dels cursos s’obre a les 10 h del dijous 2 de maig i finalitza el mateix dia de l’inici del curs escollit.

A través d’Internet clicant el botó Matrícula en la fitxa de cada curs o en persona en una de les diverses seus de l’Àrea de Formació Complementària.

Les persones matriculades als cursos podran exercir el seu dret de desistiment durant un període de 14 dies naturals comptats a partir de la data de la matrícula.

El dret de desistiment no serà aplicable si el curs ha iniciat o si ha estat executat, de conformitat amb el que estableix l'art. 103. a) de la Llei 3/2014, de 27 de març, per la qual es modifica el text refós de la Llei General per a la Defensa dels Consumidors i Usuaris i altres lleis complementàries, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 1/2007, del 16 de novembre.

Per sol·licitar el desistiment, cal omplir i enviar el formulari de desistiment.

Si hi ha una causa degudament justificada per motius acadèmics, laborals, de malaltia o d’altres, es pot sol·licitar l’anul·lació de la matrícula mitjançant un missatge de correu electrònic. El termini per presentar la sol·licitud d’anul·lació de matrícula és de set dies naturals abans de l’inici del curs matriculat. La sol·licitud d’anul·lació serà resolta per la Direcció de l’AFC.

Els Juliols es reserva el dret d’anul·lar un curs si no arriba a un nombre mínim d’alumnes matriculats.

Nombre i quantitat dels ajuts: la Universitat de Barcelona, gràcies a la col·laboració d’Acciona, ha convocat 30 ajuts adreçats als seus estudiants de grau, màster o doctorat matriculats durant el curs 2018-2019. L’ajut consisteix en una subvenció de 74,50 euros per fer un curs d’Els Juliols de 20 hores.

• Matricular-se en un curs d’Els Juliols de 20 hores de durada, entre el 2 de maig i el 3 de juny.
  • Emplenar l’imprès normalitzat de sol·licitud que es facilita des de la unitat de Beques i Ajuts a l’Estudiant (Beques de col·laboració, Pavelló Rosa) i a la seu electrònica, i presentar l’imprès normalitzat en qualsevol registre de la UB del 2 de maig al 3 de juny de 2019.

Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, Beques i Ajuts de l’Estudiant publicarà la resolució de la convocatòria i tramitarà els ajuts corresponents.