La matrícula per aquest curs està tancada.

Camilo José Cela, cap al Premi Nobel

En aquest curs s'ofereix una mirada atenta a les principals obres narratives que van marcar el camí de l'escriptor gallec Camilo José Cela fins a la consecució del Premi Nobel de Literatura l'any 1989. A més de situar l'autor i la seva trajectòria en el complex període històric de la segona meitat del segle XX, cada sessió aborda les aportacions fonamentals de novel·les com ara La familia de Pascual Duarte (1942), Pabellón de reposo (1943), La colmena (1951), Mrs. Caldwell habla con su hijo (1953), San Camilo, 1936 (1969) o Mazurca para dos muertos (1983) al panorama general de la narrativa espanyola coetània.

Així mateix, és indispensable aturar-se en exemples d'altres gèneres literaris, atesos els vasos comunicants amb la novel·la, com ara la literatura de viatges (Viaje a la Alcarria, de 1948, o Viaje al Pirineo de Lérida, de 1965) i el relat breu o, en paraules de Cela, els «apunts carpetovetònics» (El gallego y su cuadrilla y otros apuntes carpetovetónicos, de 1949, o Gavilla de fábulas sin amor, de 1962). Per completar el poliedre que va ser Camilo José Cela, el curs dedica una sessió a les relacions entre la seva obra i el cinema.

Per poder beneficiar-te de qualsevol descompte, aquest s'haurà d'acreditar degudament abans de l'inici del curs. Un cop iniciat el curs, cap descompte serà aplicat.

• Subscriptors del Club Vanguardia (SLV89U9B)

La matrícula dels cursos s’obre a les 10 h del dijous 2 de maig i finalitza el mateix dia de l’inici del curs escollit.

A través d’Internet clicant el botó Matrícula en la fitxa de cada curs o en persona en una de les diverses seus de l’Àrea de Formació Complementària.

Les persones matriculades als cursos podran exercir el seu dret de desistiment durant un període de 14 dies naturals comptats a partir de la data de la matrícula.

El dret de desistiment no serà aplicable si el curs ha iniciat o si ha estat executat, de conformitat amb el que estableix l'art. 103. a) de la Llei 3/2014, de 27 de març, per la qual es modifica el text refós de la Llei General per a la Defensa dels Consumidors i Usuaris i altres lleis complementàries, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 1/2007, del 16 de novembre.

Per sol·licitar el desistiment, cal omplir i enviar el formulari de desistiment.

Si hi ha una causa degudament justificada per motius acadèmics, laborals, de malaltia o d’altres, es pot sol·licitar l’anul·lació de la matrícula mitjançant un missatge de correu electrònic. El termini per presentar la sol·licitud d’anul·lació de matrícula és de set dies naturals abans de l’inici del curs matriculat. La sol·licitud d’anul·lació serà resolta per la Direcció de l’AFC.

Els Juliols es reserva el dret d’anul·lar un curs si no arriba a un nombre mínim d’alumnes matriculats.

Nombre i quantitat dels ajuts: la Universitat de Barcelona, gràcies a la col·laboració d’Acciona, ha convocat 30 ajuts adreçats als seus estudiants de grau, màster o doctorat matriculats durant el curs 2018-2019. L’ajut consisteix en una subvenció de 74,50 euros per fer un curs d’Els Juliols de 20 hores.

• Matricular-se en un curs d’Els Juliols de 20 hores de durada, entre el 2 de maig i el 3 de juny.
  • Emplenar l’imprès normalitzat de sol·licitud que es facilita des de la unitat de Beques i Ajuts a l’Estudiant (Beques de col·laboració, Pavelló Rosa) i a la seu electrònica, i presentar l’imprès normalitzat en qualsevol registre de la UB del 2 de maig al 3 de juny de 2019.

Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, Beques i Ajuts de l’Estudiant publicarà la resolució de la convocatòria i tramitarà els ajuts corresponents.