La matrícula per aquest curs està tancada.

Atenció plena (mindfulness) per millorar la qualitat de vida durant l'envelliment

Actualment, nombroses dades del camp de les neurociències descriuen els efectes beneficiosos de l'atenció plena per a un envelliment saludable. En aquest curs s'explica la recerca duta a terme fins avui sobre el deteriorament cognitiu i de l'atenció plena, per aprofundir després en diferents pràctiques que afavoreixen el desenvolupament de l'atenció plena i la reducció de l'estrès durant l'envelliment. També s'integren altres pràctiques de la cura de la salut i del benestar basades en l'evidència mèdica.

Es tracta d'un curs pràctic i experimental encaminat a dotar dels coneixements i de les pràctiques necessàries per millorar la qualitat de vida. Una part important del curs consisteix en la pràctica de la meditació i de l'atenció plena. No és necessari haver meditat abans, però és essencial assistir al curs amb la intenció de meditar i de practicar en totes les sessions del curs.

1. L'atenció plena en la vida quotidiana (I): pautes i pràctiques per a l'entrenament en el dia a dia. Entrenament de l'atenció focalitzada i oberta. Reducció de l'estrès i l'ansietat
2. Valor terapèutic del ioga i de la meditació en el trastorn neurològic i neuropsiquiàtric. Efectes de la meditació en el flux sanguini cerebral, i àrees cerebrals implicades. Mecanismes de regulació emocional
3. Bases neurobiològiques de l'envelliment normal. Deteriorament cognitiu associat a l'envelliment. Deteriorament cognitiu lleu i demència
4. Tractaments no farmacològics en la malaltia d'Alzheimer. Estudi longitudinal Canarias: primer assaig clínic aleatori comparatiu sobre l'eficàcia de l'atenció plena
5. Bases neurobiològiques del programa d'estimulació cognitiva basat en l'atenció plena (MBAS)
6. Programa d'estimulació cognitiva basat en l'atenció plena (MBAS) per a persones grans amb deteriorament cognitiu lleu i demències en fases lleus i moderades
7. L'atenció plena en la vida quotidiana (II): pautes i pràctiques per a l'entrenament en el dia a dia. Entrenament de l'atenció focalitzada i oberta
8. L'atenció plena en la vida quotidiana (III): entrenament de l'amor benèvol i de la compassió. Autoregulació emocional i entrenament de les emocions positives

Coordinadors:

Alejandra Sánchez Yagüe, fundadora i directora de Mindtraining.

Alejandra Sánchez Yagüe, fundadora i directora de Mindtraining.

Domingo Jesús Quintana Hernández, neuropsicòleg i doctor en Psicologia Clínica, professor de Neuropsicologia a la Universitat Internacional de La Rioja i investigador associat del Grup de Mindfulness i Salut de la Universitat de La Laguna.

Antonio Cañete, biòleg, doctor en Neurociències i investigador del Departament de Psiquiatria i Medicina Legal de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Per poder beneficiar-te de qualsevol descompte, aquest s'haurà d'acreditar degudament abans de l'inici del curs. Un cop iniciat el curs, cap descompte serà aplicat.

• Subscriptors del Club Vanguardia (SLV89U9B)

La matrícula dels cursos s’obre a les 10 h del dijous 2 de maig i finalitza el mateix dia de l’inici del curs escollit.

A través d’Internet clicant el botó Matrícula en la fitxa de cada curs o en persona en una de les diverses seus de l’Àrea de Formació Complementària.

Les persones matriculades als cursos podran exercir el seu dret de desistiment durant un període de 14 dies naturals comptats a partir de la data de la matrícula.

El dret de desistiment no serà aplicable si el curs ha iniciat o si ha estat executat, de conformitat amb el que estableix l'art. 103. a) de la Llei 3/2014, de 27 de març, per la qual es modifica el text refós de la Llei General per a la Defensa dels Consumidors i Usuaris i altres lleis complementàries, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 1/2007, del 16 de novembre.

Per sol·licitar el desistiment, cal omplir i enviar el formulari de desistiment.

Si hi ha una causa degudament justificada per motius acadèmics, laborals, de malaltia o d’altres, es pot sol·licitar l’anul·lació de la matrícula mitjançant un missatge de correu electrònic. El termini per presentar la sol·licitud d’anul·lació de matrícula és de set dies naturals abans de l’inici del curs matriculat. La sol·licitud d’anul·lació serà resolta per la Direcció de l’AFC.

Els Juliols es reserva el dret d’anul·lar un curs si no arriba a un nombre mínim d’alumnes matriculats.

Nombre i quantitat dels ajuts: la Universitat de Barcelona, gràcies a la col·laboració d’Acciona, ha convocat 30 ajuts adreçats als seus estudiants de grau, màster o doctorat matriculats durant el curs 2018-2019. L’ajut consisteix en una subvenció de 74,50 euros per fer un curs d’Els Juliols de 20 hores.

• Matricular-se en un curs d’Els Juliols de 20 hores de durada, entre el 2 de maig i el 3 de juny.
  • Emplenar l’imprès normalitzat de sol·licitud que es facilita des de la unitat de Beques i Ajuts a l’Estudiant (Beques de col·laboració, Pavelló Rosa) i a la seu electrònica, i presentar l’imprès normalitzat en qualsevol registre de la UB del 2 de maig al 3 de juny de 2019.

Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, Beques i Ajuts de l’Estudiant publicarà la resolució de la convocatòria i tramitarà els ajuts corresponents.